پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۸
شهردار تهران گفت : سال آينده پروژه‌هاي شهرداري در تمام حوزه‌ها با شتاب بيشتري اجرا خواهد شد و اميدواريم در سال 89 شاهد رونق بهتري در اجراي پروژه ها در ابعاد فراملي ، ملي و محلي باشيم .
به گزارش خبرنگار شهر،دکتر محمد باقر قاليباف امروز در حاشيه مراسم افتتاح 123 پروژه عمراني ، اجتماعي و فرهنگي در منطقه 21 با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت : رويکرد و نگاه مديريت شهري از 4 سال پيش به طور مداوم در حال تغيير بوده چنانچه در خواست‌هاي مردم و همينطور دغدغه هايشان امروز با سال‌هاي گذشته بسيار متفاوت است .

وي تصريح کرد : در گذشته امور فرهنگي و اجتماعي و ورزشي چندان در امور روزمره و فعاليت‌هاي شهرداري ها نبود اما اکنون مسايل آموزشي ، فرهنگي ، اجتماعي ، پيشگيري از ناهنجاريها و.. همانند پروژه هاي عمراني و حوزه حمل و نقل از اولويت هاي شهرداري و مورد توجه و تاکيد است.
قاليباف تاکيد کرد : شتاب و سازندگي و پيشرفت سريع پروژه ها در سال 89 نيز ادامه خواهد داشت و ما هم پروژه هايي بزرگ و در سطح ملي همانند تونل توحيد را دردستور کار داريم و هم پروژه هايي در سطح محلات .

شهردار تهران ادامه داد : در سال 88 در شهر تهران شاهد بهره برداري از پروژه هاي مهمي چون تونل توحيد ، ادامه بزرگراه شهيد باکري ، پل خاقاني و همچنين پل روشندلان بوديم اما پروژه تونل توحيد آنقدر مهم و قابل توجه بود که ساير پروژه ها مانند پل روشندلان که بزرگترين پل فلزي در تاريخ شهر است حتي از ديد رسانه ها مغفول ماند در حاليکه اين پروژه به نوبه خود پروژه اي بزرگ بود که در طي 14 ماه به نتيجه رسيد.
وي در ادامه در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه 5 هزار ميليارد تومان اوراق مشارکت که به شهرداري ها اختصاص يافته چگونه توزيع مي شود گفت : فروش 5 هزار ميليارد تومان اوراق مشارکت در سال 89 به شهرداري ها داده شده که هنوز سهم تهران از آن مشخص نيست اما در تلاشيم با تعيين سهم بتوانيم از اين امکان استفاده کنيم.
وي همچنين در مورد اقدامات شهرداري تهران براي مراسم چهارشنبه آخر سال بيان داشت : اينکه ما محلي را در نظر بگيريم براي برگزاري مراسم چهارشنبه آخر سال ، چنين نيست اما در پارک‌ها برنامه‌هاي ويژه فرهنگي و اجتماعي به اين مناسبت برگزار مي شود و اميدواريم جوانان به سلامتي خود توجه داشته باشند و از کارهاي پر خطر پرهيز کنند تا سالي بي حادثه داشته باشيم .
قاليباف تصريح کرد : متاسفانه هر ساله روز در چهارشنبه سوري ، حوادث دلخراشي را شاهد هستيم که اميدواريم امسال سالي بي خطر را بگذرانيم .
شهردار پايتخت همچنين در مورد منطقه 21 گفت : منطقه 21 به دليل اختلاط بخش هاي مسکوني و صنعتي داراي مشکلات زيادي است و شهروندان اين محدوده سختي هاي زيادي را متحمل مي شوند که به طور مثال مي توان از آلودگي هوا ناشي از فعاليت کارخانه ها و آلودگي صوتي ناشي از فرودگاه نام برد.
وي ادامه داد : ما از زمانيکه کار خود را آغاز کرديم به شهروندان اين منطقه قول داديم تا ضمن جلوگيري از افزايش پيشرفت هاي اين منطقه همراه با ساير مناطق ، براي رفع عقب ماندگي منطقه تلاش کنيم که با توسعه سرانه فضاي سبز ، فضاهاي فرهنگي و اجتماعي و همچنين اجراي پروژه هاي مختلف عمراني و حمل و نقلي در تلاشيم تا مشکل و عقب ماندگي هاي اين منطقه را به مرور رفع سازيم.
وي ادامه داد : دراين راستا امروز با صرف 50 ميليارد تومان شاهد بهره برداري از 123 پروژه دراين منطقه هستيم که يکي از مهمترين اين پروژه ها احداث پل شهيد شوشتري است .


نظر شما