جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۱۹۰۳۴
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به مناسبت هفته ملی کودک در این هفته در سراسر کشور برگزار خواهد شد و کودکان و نوجوانان ایرانی در مهر ۱۴۰۰ امکان استفاده از این برنامه‌ها را خواهند داشت.در همین خصوص، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اکران رایگان هفت فیلم از اجرای تئاترهای برتر سال‌های اخیر به استقبال هفته ملی کودک می‌رود.
برگزاری برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته ملی کودک
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  امسال در کنار هفت فیلم سینمایی و هفت پویانمایی که به رایگان اکران می‌شوند، هفت فیلم از تئاترهای کودکان و نوجوانان ازجمله نمایش‌های «راز گنجور» و «خاله مرجان و خروس» در طول روزهای این هفته به رایگان پخش خواهد شد. 
براساس این اعلام، دیروز «کچل کفترباز» به کارگردانی آزاده انصاری اکران شد و امروز در روز دوم این هفته، «قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح» با کارگردانی مریم معترف و فردا «دختر کدو تنبل» به کارگردانی علی پاکدست و مریم اقبالی اجرا خواهد داشت.همچنین در روز چهارم از هفته ملی کودک (۱۹مهر) نیز فیلم تئاتر «مبارک و قالیچه پرنده» کاری از حامد زحمتکش پخش می‌شود. در روز پنجم (۲۰مهر) فیلم تئاتر «عموی عجیب بزرگ‌کوچیک من» با کارگردانی ناصر آویژه اکران خواهد شد.
در روزهای ۲۱ مهر فیلم تئاتر «خاله مرجان و خروس» به کارگردانی مریم کاظمی و ۲۲ مهر نیز فیلم تئاتر «راز گنجور» کاری از هانی حسینی و مرضیه نادری دربخش فیلم پرتال کانون به نشانی cinema.kpf.ir اکران می‌شود.
براساس این خبر، امسال در طول روزهای هفته ملی کودک، نمایش «آرزوهای یک موش کور» به کارگردانی وحید نفر در سالن بوستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله تهران هر روز در ساعت ۱۷و۳۰دقیقه با تخفیف ویژه اجرای زنده خواهد داشت.
نمایش محیطی «نترسک» به کارگردانی مژگان رضائیان نیز در همین روزها در ساعت ۱۷ در محیط پارک لاله روبه‌روی مرکز تولید تئاتر کانون اجرای رایگان و عمومی می‌شود.
 اکران رایگان ۷ پویانمایی
هفت پویانمایی تولیدشده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر به شکل رایگان اکران مجازی می‌شود.
پویانمایی‌های «اصحاب فیل» کاری از زنده‌یاد علی اصغرزاده در ۱۷ مهر، «من، پنجره و گربه» به کارگردانی فاطمه گودرزی در ۱۸ مهر و همچنین «تن پیچ» اثر سمانه ممتازمند در روز ۱۹ مهر اکران رایگان می‌شود. در روز ۲۰ مهر از معین‌صمدی «راز آن درخت» اکران و در روز ۲۱ مهر نیز «دزد درخت‌ها» کاری از راشین خیریه پخش می‌شود. پایان‌بخش این اکران‌ها نیز در روز ۲۲ مهر با «رویاها در یک روز» اثر صادق جوادی خواهد بود. این آثار در روزهای هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در cinema.kpf.ir به شکل رایگان هر روز اکران می‌شوند و تا ۲۴ ساعت قابلیت نمایش برای عموم را دارند. علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه‌ها و اکران‌های رایگان سراسری می‌توانند به نشانی kanoonnews.ir یا صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.
 بازدید رایگان از موزه ملی هنر و ادبیات کودک
همچنین موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران به مناسبت هفته ملی کودک تا ۲۲ مهر به شکل رایگان پذیرای خانواده‌ها، کودکان و عموم علاقه‌مندان است.
موزه ملی «هنر و ادبیات کودک» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در ۲۰ مهر ۱۳۷۹ با مساحتی حدود ۵۰۰ متر مربع راه‌اندازی شده، در طول هفته آتی از ۱۷ تا ۲۲ مهر از ساعت ۸ تا ۱۶ پذیرای بازدیدکنندگان دستاوردهای این نهاد در زمینه انتشار کتاب، تولید تئاتر، فیلم، انیمیشن، سرگرمی‌های سازنده و پژوهش‌های حوزه کودک و نوجوان است. از دیگر بخش‌های این موزه می‌توان به واحد معرفی نمایشگاه‌های مختلف تاریخی، ایران‌شناسی و اقوام گوناگون ایران اشاره کرد. همچنین در ورودی موزه، ویترین افتخارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره‌ها و مسابقه‌های فرهنگی، هنری، ملی و بین‌المللی قرار دارد. موزه ملی هنر و ادبیات کودک که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون در خیابان حجاب تهران قرار دارد، ‌۱۲ آبان ۹۸ از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور به ثبت ملی رسیده است.
 تخفیف ۲۵درصدی کتاب‌های کانون
در هفته ملی کودک
کتاب‌های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در طول هفته ملی کودک با ۲۵درصد تخفیف در پایگاه اینترنتی و تمام محصولات این مجموعه با تخفیف‌های متنوع دیگر در فروشگاه‌های فیزیکی منتخب عرضه محصولات فرهنگی و هنری این مجموعه ارائه می‌شود.
علاوه بر تخفیف ۲۵درصدی خرید کتاب‌ها در سایت فروش shop.kpf.ir، تمامی تولیدات کانون در دو فروشگاه در خیابان حجاب (واقع در مر کز آفرینش‌های فرهنگی -  هنری) و فروشگاه انقلاب (واقع در خیابان انقلاب، روبه‌روی دانشگاه تهران، پاساژ فروزنده) با ۲۵درصد تخفیف ارائه می‌شود.
 نگارخانه «تجربه» گشایش می‌یابد
در دومین روز از هفته ملی کودک نگارخانه «تجربه» در مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش آثاری با عنوان «صدای پای آب» آغاز به کار می‌کند. به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و اموربین‌الملل کانون، کوروش پارسانژاد رئیس مرکز تجربیات هنری و ایده‌های نو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار هنرمندانی همچون عبدا...حاجی‌وند، عباس قدیرمحسنی، سمانه شریفی، محمدحسین عماد و... با موضوع آب است. پارسانژاد عنوان کرد: تصویرسازی، نقاشی، طراحی، حجم، مجسمه و... از جمله آثاری هستند که در این نگارخانه در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. این نگارخانه امروز ساعت ۱۰و۳۰دقیقه صبح با حضور مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان شهید مطهری، خیابان سلیمان‌خاطر، چهارراه نوبخت، پلاک۹۱ گشایش می‌یابد.
نظر شما