پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۲۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
فرهنگ‌سرای امید به مناسبت اعیاد ماه ربیع‌الاول و آغاز امامت امام زمان (عج) چندین ویژه‌برنامه تدارک دیده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) حضرت مهدی موعود است. فرهنگ‌سرای امید به این مناسبت به این مناسبت چندین ویژه‌برنامه تدارک دیده است.

جشن باشکوه آغاز امامت امام زمان (عج) در فرهنگ‌سرای امید

«جشن موعود» ویژه‌برنامه فرهنگ‌سرای امید و کانون آواهای ماندگار به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) است. در این جشن شاهرخ شیردوست خواننده و استاد گروه کر «آواهای ماندگار» با گروه خود حضور داشته و به جمع‌خوانی و تک‌خوانی ترانه‌هایی با موضوع امام زمان (عج) می‌پردازد. در این مراسم همچنین جهانگیر زمانی از نوازندگان پیشکسوت کشور به تک‌خوانی و دف‌زنی می‌پردازد. «جشن موعود» روز یکشنبه ۲۵ مهرماه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در فرهنگ‌سرای امید برگزار می‌شود.

آغاز هفته وحدت و «جشن نبوی»

همزمان با هفته وحدت و فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) جشن دیگری نیز با عنوان «جشن نبوی» در فرهنگ‌سرای امید برگزار می‌شود. این برنامه ویژه سالمندان بوده و اوقات مفرحی را برای آنان به ارمغان می‌آورد. در این برنامه که با مشارکت کانون «تصنیف و ترانه» برگزار می‌شود، رضا رستمی از خوانندگان پیشکسوت رادیو سنندج با همراهی اعضای کانون تصنیف و ترانه امید به بازخوانی ترانه میلاد محمد امین می‌پردازند. همچنین بازخوانی چند ترانه دیگر با موضوع امام زمان (عج) نیز انجام می‌شود. «جشن نبوی» روز یکشنبه ۲۵ مهر از ساعت ۹ تا ۱۱ در فرهنگ‌سرای امید برگزار می‌شود.

۳ محصول تصویری فرهنگ‌سرای امید در فضای مجازی

فرهنگ‌سرای امید به مناسبت اعیاد ماه ربیع‌الاول سه محصول تصویری ویژه فضای مجازی را تولید کرده است. به مناسبت آغاز امامت امام زمان (عج)، کانون سرزمین صدا با مشارکت فرهنگ‌سرای امید محصول مجازی «ترس عاشق شدن» را تولید کرده است. این پادکست نوشته محمد سادات‌اخوی و با گویندگی نیلوفر بصیری تهیه و تولید شده است که در فضای مجازی منتشر می‌شود. همچنین فرهنگ‌سرای امید محصول مجازی دیگری را نیز با عنوان «مهربان‌تر از همه» تولید کرده است. این محصول با بیان اصول عقاید اسلامی گوشه‌هایی از کرامات و محبت‌های امام زمان (عج) به شیعیان را بیان کرده است. علاوه بر این، ویژه‌نامه تصویری «مقدس‌ترین مکان» محصول مجازی فرهنگ‌سرای امید است که با موضوع معرفی مسجد مقدس جمکران تولید شده و در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

عیدی متفاوت کانون جهاندیدگان «گنجینه» به سالمندان

کانون جهاندیدگان «گنجینه» به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) عیدی متفاوتی به بازنشستگان می‌دهد. این کانون در نظر دارد کارگاه مشاوره رایگان با موضوع مشاغل خانگی در دوران بازنشستگی ویژه جهاندیدگان برگزار کند. در این کارگاه، فرخ هاشمی کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی به ارائه راهنمایی‌های خود در این زمینه به سالمندان می‌پردازد. این جلسه مشاوره روز دوشنبه ۲۶ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۱ در فرهنگ‌سرای امید برگزار می‌شود و میزبان سالمندان خواهد بود.

برگزاری شب شعر «عطر همدلی» در فرهنگ‌سرای امید

«عطر همدلی» مراسم شب شعر با حضور شاعران آیینی کشور است که به میزبانی فرهنگ‌سرای امید به مناسبت اعیاد پیش رو برگزار می‌شود. در این شب شعر جمعی از اهالی ادب سروده‌های خود با موضوع آغاز امامت امام زمان (عج)، سالروز ولادت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) را به ساحت مقدس اهل بیت تقدیم می‌کنند. این شب شعر چهارشنبه ۲۸ مهرماه ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای امید برگزار می‌شود.
نظر شما