پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۹۳۱۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
رییس فرهنگ‌سرای اندیشه از تولید و انتشار «رادیو اندیشه» خبر داد و گفت: محصولات تصویری برگرفته از سخنان رهبر انقلاب در فضای مجازی منتشر می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، ناصر امین‌زاده مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رییس فرهنگ‌سرای اندیشه از تولیدات جدید این مرکز ویژه فضای مجازی خبر داد و گفت: فرهنگ‌سرای اندیشه در فصل پاییز ویژه‌برنامه «رادیو اندیشه» را با رویکردی جدید و متفاوت از گذشته در فضای مجازی برگزار می‌کند. در این برنامه محصولات تصویری متنوع برگرفته از سخنان رهبر فرزانه انقلاب تولید شده و به عنوان منظومه‌ای معرفتی در اختیار کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به محتوای تولیدی در «رادیو اندیشه» گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب همواره چراغ راه روشنی برای ادامه مسیر انقلاب بوده و عمل به آنها، کشور را از بسیاری از گردنه‌های سخت و پیچیده عبور داده است. از آنجا که محتوای ارزشمند نهفته در این بیانات، راه حل بسیاری از مشکلات کشور را به مردم و مسئولان نشان می‌دهد، بر آن شدیم تا با انتشار گسترده آن قدمی رو به جلو برداریم. این محصولات در قالب کلیپ‌های کوتاه بوده که برای انتشار در قالب استوری شبکه‌های اجتماعی آماده می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای اندیشه درباره اهداف این برنامه گفت: هدف از این برنامه را در دو محوریت کلی می‌توان دسته‌بندی کرد؛ اولین هدف، جلب توجهات مردم، مسئولان و نخبگان کشور به سوی مفاهیم و آموزه‌های مهمی است که در سخنرانی‌ها و بیانات رهبر انقلاب پنهان مانده و باید برای عموم مردم و به ویژه نسل جوان روشن شود. یادآوری، تبیین و ترویج اندیشه فرهنگی رهبر انقلاب اسلامی مسئولیت بزرگی است که بر دوش دستگاه‌های فرهنگی قرار دارد.

وی تاکید کرد: این مسئولیت در گام دوم انقلاب جدی‌تر شده و دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند ضمن جلب توجه مسئولان کشوری، فعالان فرهنگی و شهروندان به توصیه‌ها، دغدغه‌ها و مطالبات معظم له در جهت نشر و اطلاع‌رسانی آن اقدام کنند تا مبادا در این زمینه غفلت و کم‌کاری صورت گیرد.

امین‌زاده با اشاره به قدرت رسانه‌ها در بازتاب مطالب مهم گفت: هدف دوم ضریب‌بخشی به این مفاهیم با استفاده از رسانه مهمی مانند فضای مجازی است. در دنیای امروز رسانه‌ها اهمیتی چند برابر پیدا کرده‌اند و بخشی از قدرت نرم ملت‌ها در توانایی استفاده از این ابزار تعریف می‌شود. در این بین شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ای پرمخاطب، اثرگذار و مهم برای مخاطبان است و «رادیو اندیشه» تلاش دارد با تولید محصول فرهنگی و رسانه‌ای در این میدان مهم نقش‌آفرینی کند.

وی از تولید ۱۰۰ محصول تصویری با عنوان «رادیو اندیشه» خبر داد و گفت: از جمله موضوعاتی که در این محصولات مورد توجه قرار می‌گیرد می‌توان به «در صحنه ماندن جوانان»، «یاد خدا»، «وظیفه امروز ما»، «توصیه به جوانان»، «تقوا یعنی»، «شور انقلابی»، «نماز با توجه»، «شهید آوینی»، «فرهنگ ایرانی»، «ازدواج»، «پیشرفت کشور»، «مکتب بسیج»، «بسیج خار چشم دشمن»، «عظمت زن»، «ارزش حجاب»، «بی‌اعتمادی به آمریکا»، «جاهلیت مدرن»، «اصلاح الگوی مصرف»، «رفتار امام حسین (ع)»، «تولید ملی»، «قرآن و تدبر در آن»، «دشمن‌شناسی» و... اشاره کرد. 

«رادیو اندیشه» به زودی از صفحه مجازی و شبکه‌های اجتماعی فرهنگ‌سرای اندیشه منتشر شده و برای بازنشر در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
نظر شما