جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۶
«سيري در ديروز نوروز» عنوان همايشي است كه در آن با حضور كارشناسان، ‌پيشينه اسطوره‌اي و تاريخي جشن نوروز مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

 به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي تهران و مراكز فرهنگي هنري مناطق 21و22، اين همايش با هدف يادآوري آئين هاي تاريخي و آموزنده ايراني و جلوگيري از تحريف آئين اصيل نوروز از سوي خانه فرهنگ نوردانش برگزار مي شود.

در اين برنامه همچنين نمايشگاهي از سبزه هاي دست ساز علاقمندان كه به شيوه بازيافت ظروف ساخته شده از وسايل دورريختني آماده شده به نمايش در مي آيد و به بهترين سبزه‌ها هدايايي اهدا مي شود.

استاد تقي فكورزاده شاعر و پژوهشگر حوزه فرهنگ در اين همايش سخنراني خواهد كرد.

همايش «سيري در ديروز نوروز» از ساعت 9 تا 12 روز سه شنبه 25 اسفند ماه جاري در محل خانه فرهنگ نوردانش واقع در شهرك آزادي ، بلوار محمد رسول الله ، خيابان امام محمد تقي ، بوستان مريم ، برگزار مي شود.

خانه سلامت شهرك آزادي ، بازيافت شهرداري ناحيه 2 منطقه 21 ،‌شوراياري شهرك آزادي و كانون بانوان در برگزاري اين همايش با خانه فرهنگ نوردانش همكاري دارند.

همچنين خانه فرهنگ نوردانش جشنواره حباب‌هاي رنگي را با هدف ترويج فرهنگ بازيافت و زندگي سبز برگزار مي كند.

در اين جشنواره دانش آموزان به كمك وسايل دورريختني اقدام به تهيه كاردستي و وسايل روزمره مورد نياز زندگي مي‌كنند و در حباب ها و ظروف رنگي ساخته شده سبزي مي كارند.

جشنواره حباب هاي رنگي از سوي خانه فرهنگ نوردانش و با مشاركت خانه سلامت شهرك آزادي ، شهرداري ناحيه 2 منطقه 21 و بازيافت شهرداري ناحيه 2 منطقه 21 برگزار مي شود.

اين جشنواره از ساعت 9 تا 12 روز دوشنبه 24 اسفند ماه جاري در هنرستان دخترانه برهان به نشاني شهرك آزادي ، بلوار محمد رسول الله ، خيابان امام محمد تقي ميزبان دانش آموزان است.

 

 

نظر شما