پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۱۹۴۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
مرحله داوری هفتمین دوره سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» در رشته‌های نقالی، تعزیه‌خوانی و داستان کوتاه، پنجشنبه ۶ آبان در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پس از فراخوان سوگواره«بر مدار حسین(ع)» در فضای مجازی در اوایل ماه محرم در رشته‌های تعزیه‌خوانی، نقالی و داستان کوتاه در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال، ٢٢١ اثر در قالب ویدیو کلیپ از اجرای نقالی و تعزیه‌خوانی و همچنین داستان کوتاه به دبیرخانه سوگواره ارسال شد.

در مرحله داوری سوگواره بر مدار حسین(ع) که روز پنجشنبه ششم آبان در سالن سرای حضور در فرهنگ‌سرای اخلاق با حضور سیدمحسن هاشمی، مجید خسروآبادی، مجید صیادی، سعید نبئی ،محمد علی جلیلی به سرپرستی میرزا ابوالفضل منبتکار در رشته‌های تعزیه‌خوانی و نقالی همچنین طاهره امینی جزه و معصومه خوانساری در رشته داستان کوتاه برگزار می‌شود،  ١٢٣ اثر در رشته‌های تعزیه خوانی و نقالی و ۹۸ داستان کوتاه با موضوع محرم  ارزیابی می‌شوند.

آثار تعزیه‌خوانی بر اساس شاخصه‌های کلام، آداب مجلس، موسیقی و هماهنگی، آثار نقالی بر اساس شاخصه‌‌های لحن و بیان، تسلط اجرا، مرتبط بودن و پرداخت استفاده از حرکات و بیان مناسب برای  موضوع و همچنین داستان‌های کوتاه برای اساس شاخصه‌های ویژگی‌های فکر اولیه و تكنيک‌های داستان نويسی، بررسی و انتخاب می‌شوند.

در مرحله داوری سوگواره، سه نفر در رشته نقالی، سه نفر در هر نقش تعزیه خوانی و سه نفر در رشته داستان کوتاه توسط هیئت داوران انتخاب می‌شوند و در آیین اختتامیه که چهارشنبه ٢٥ آبان ماه در فرهنگ‌سرای اخلاق برگزار می‌شود تقدیر می‌شوند.

نظر شما