يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۱۹۵۴۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
رویداد یک‌ هفته با کیارستمی شامل نمایش مستندهای منتخب درباره این کارگردان، ۶ تا ۱۵ آبان در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ، یک هفته با کیارستمی از سوی جایزه بین المللی عکس پنج با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران با نمایش شش فیلم درباره عباس کیارستمی برگزار می شود.  دبیر و موسس جایزه بین المللی عکس پنج از مراسم اختتامیه امسال این جشنواره و همکاری با سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران گفت: در این مراسم برای اولین بار ترکیبی از مستند های منتخب درباره این کارگردان از روز پنج‌شنبه (ششم آبان) ساعت ۴ بعدازظهر در موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده می شود.  

مهدی شادیزاده افزود: برای اولین بار فیلم هایی درباره این کارگردان فقید که تا به حال در ایران اکران نشده مانند فیلم یوجی موبارا کاگردان ژاپنی به نام یک هفته با کیارستمی و فیلم محمود بهرازنیا با نام در نزدیکی کیارستمی و فیلم ابراهیم حقیقی به نام در هفتاد سالگی نمایش داده می شود.

شادیزاده در ادامه گفت: این مراسم در آغاز با قطعاتی از موسیقی کلاسیک به نوازندگی صبا صفوی و یاسر جلالوند نوازندگان برجسته ویولا و ویلون آغاز می شود و با سخنرانی هنرمندان، درباره این کارگردان فقید ایرانی ادامه می یابد. در ادامه فیلم همراه با باد به کارگردانی مهدی شادیزاده و تهیه کنندگی علیرضا شادیزاده نمایش داده می شود که پیش از این در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمده است.

فیلم عباس کیارستمی و عصای گمشده از محمودرضا ثانی و ۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه با عباس کیارستمی به کارگردانی سیف‌الله صمدیان دیگر فیلم هایی است که در برنامه یک هفته با عباس کیارستمی نمایش داده می شود.  
برچسب ها: عباس کیارستمی
نظر شما