جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۱۹۶۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
همه چیز درباره تسخیر لانه جاسوسی به روایت فرهنگسرای سرو
فرهنگسرای سرو به مناسبت فرارسیدن روز دانش‌آموز ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.
اسنادی که نقض حقوق بشر توسط آمریکا را اثبات می‏کندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مناسبت یوم الله 13 آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی را با محوریت پاسداشت شهدای دانش‌آموز، بیان اتفاقات روز 13 آبان و تسخیر لانه فرهنگسرای سرو به مناسبت فرارسیدن روز دانش‌آموز ویژه برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6، فرهنگسرای سرو به مناسبت یوم الله 13 آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی را با محوریت پاسداشت شهدای دانش‌آموز، بیان اتفاقات روز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی و ... تدارک دیده است. این برنامه‌ها با شعار «فرزندان ایرانیم» برنامه‌ریزی شده و شامل محصولات تصویری مجازی است.

معرفی شهدای دانش‌آموز در «نوجوان شهید»

«نوجوان شهید»، برنامه‌ای است که با هدف پاسداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز تدارک دیده شده است. در این برنامه، زندگی‌نامه و ماجرای شهادت دختر دانش‌آموز شهید، «سهام خیام» بازخوانی می‌شود. این دختر دانش‌آموز در هویزه به شهادت رسیده است و در قالب محصول تصویری «نوجوان شهید» زندگی‌نامه او بازخوانی می‌شود.

علاوه بر این، کتابخانه شهید جهان‌آرا در قالب برنامه‌ای با عنوان «دانش‌آموز یک دقیقه‌ای» رشادت‌های دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس را از لابه‌لای سطور کتاب‌های دفاع مقدس معرفی کرده است.

نقش مهم جوانان در آینده ایران از منظر رهبر انقلاب

فرهنگسرای سرو به مناسبت روز دانش‌آموز با نگاهی متفاوت به دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده ایران پرداخته است. «امید فردا» ویژه برنامه‌ای در قالب فوتوتیتر است که براساس بیانات رهبر انقلاب در مورد نقش مهم جوانان در آینده کشور، اهمیت دادن به آنان و امید به آینده تنظیم شده است.

معرفی کتابی که از شهید فهمیده الهام گرفته است

کتابخانه سرو در روز دانش‌آموز و در قالب ویژه برنامه «رزمنده کوچک» کتاب «خواب خون» نوشته محمد عزیز را معرفی می‌کند. این کتاب با هدف ترویج فرهنگ ایثار، شهادت ، انتقال ارزش‌های جبهه و جنگ به نوجوانان نوشته شده است.

کتاب «خواب خون» حال و هوایی مناسب نوجوانان دارد و درباره واقعیت‌های تلخ و شیرین دوران دفاع مقدس است که از زندگی شهید محمد فهمیده الهام گرفته است.

علاوه بر این، کتابخانه سرو در قالب ویژه برنامه «سایه‌های جنایت» به جنایت‌های آمریکا در تاریخ نزدیک به 300 ساله آن درکشورهای ایران، عراق و افغانستان پرداخته است.

همه چیز درباره تسخیر لانه جاسوسی

دیگر برنامه‌های فرهنگسرای سرو به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی تدارک دیده شده است. در این بخش در قالب برنامه «لانه جاسوسی» همه اطلاعات درباره تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان سال 1358 بازخوانی شده است. در این برنامه تاریخچه برقراری ارتباط دو کشور ایران و آمریکا در دوران پهلوی تا قطع رابطه دو کشور و تسخیر سفارت آمریکا بیان شده است. علاوه بر این، بیانات مقام معظم رهبری درباره آمریکا و 13 آبان در قالب ویژه برنامه «روایت تسخیر» واکاوی شده است.

اسنادی که نقض حقوق بشر توسط آمریکا را اثبات می‌کند

مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 به مناسبت 13 آبان سراغ موضوعی متفاوت رفته و با استفاده از اسناد تاریخی حقوق بشر آمریکایی را زیر سوال برده است. محصولات تصویری «حقوق بشر آمریکایی» با موضوع حمایت آمریکا از رژيم کودک‌کش اسرائیل و مصادیق نقض حقوق بشر از سوی ایالات متحده به همت فرهنگسرای سرو تولید شده است که همزمان با 13 آبان از شبکه‌ اجتماعی این مرکز منتشر می‌شود.

در همین بخش، بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) درباره آمریکا و 13 آبان در قالب محصول تصویری در فضای مجازی منتشر می‌شود.

براساس این گزارش، فرهنگسرای سرو در همین مناسبت به بازخوانی نقش بانوان در استحکام درونی نظام پرداخته و نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و ... را از منظر بیانات رهبر معظم انقلاب واکاوی کرده است.

علاقه مندان برای استفاده از برنامه های فرهنگسرای سرو به فضای مجازی فرهنگسرا به نشانی farhangsara.sarv مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88881879 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما