شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۹۷۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
جشنواره رادیویی «یک گام به جلو» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آذر است.
جشنواره رادیویی «یک گام به جلو»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جلال اسعدی رییس جشنواره رادیویی «یک گام به جلو» گفت: مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ با الگو قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی  که چراغ راهی‌ست برای تحقق آرمان‌های اصیل و واقعی انقلاب اسلامی، جشنواره‌ای رادیویی با هدف تاکید بر گسترش مفاهیم محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌کند تا زمینه ساز مشارکت و حضور هنرمندان عرصه رادیو در این مهم باشد.

وی افزود: تهاجم حساب شده غرب علیه انقلاب اسلامی ایران در سال‌های اخیر وارد مراحل حساسی شده است. تأسیس و فعالیت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای با رویکردهای نوین برای نفوذ در نسل جدید انقلاب و خانواده‌های ایرانی به منظور تخریب بنیان‌های اصیل خانواده صورت گرفته و با ظرافت خاصی دنبال می‌شود و این در حالی است که خانواده به عنوان مهم‌ترین پایگاه تربیتی و اولین نهاد اجتماعی که هم در تعالیم اسلامی و هم در فرهنگ ایرانی بر تشکیل و استحکام آن تأکید فراوانی شده است؛ نقش بسیار مهم و کلیدی در زندگی هر فرد دارد و نهادهای فرهنگی از جمله سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نوبه خود وظیفه دارد تا برای مقابله با این شبیخون‌های فرهنگی تا حد توان و با تمام نیرو اقدام و عمل کند.

اسعدی در ادامه به بیان شرایط شرکت در جشنواره پرداخت و گفت: زمان بندی جشنواره برای ارسال آثار تا ۳۰ آذر است. اعلام نتایج و اهدای جوایز بهمن ماه برگزار می‌شود.

هنرمندان می‌توانند آثار خود را از طریق درگاه‌های (واتس‌اپ) 09012472157 ،  09373161602 یا پست الکترونیک Farhangsara21@gmail.com همچنین شماره 44534056-021 و  وب سایت @farhangsaradanesh ارسال کنند. 

این جشنواره دارای محورهای: جوان، عزت ملی، سبک زندگی، علم، اقتصاد، پژوهش، عدالت، آزادی، خانواده، استقلال ، اخلاق، و معنویت که از ارکان مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

شرایط شرکت در جشنواره:
 
1-آثار ارسالی در قالب نمایش رادیویی، روایت داستانی، برنامه ترکیبی و بخش خلاقیت (پادکست)
2-حداکثر مدات زمان آثار ارائه شده ۷ دقیقه است.
3-کارگردان به عنوان صاحب اثر شناخته می‌شود.
4-هر شرکت کننده مجاز به ارائه سه اثر به جشنواره است.
5-درخواست شرکت در جشنواره به منزله پذیرفتن تمامی قوانین جشنواره توسط متقاضی است و بدین‌ وسیله دبیرخانه جشنواره مجوز انتشار محتوای آثار و استفاده از آن در فضای مجازی را به دست می آورد.
6-شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌مندان و هنرمندان آزاد بوده و هیچگونه محدودیت سنی وجود ندارد.
7- آثار راه‌یافته به این جشنواره توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.

جوایز جشنواره:

1- نفرات اول تا سوم صدای بازیگر مرد، جایزه نقدی به همراه لوح سپاس
2-نفرات اول تا سوم صدای بازیگر زن ، جایزه نقدی به همراه لوح سپاس
3-انتخاب مجری برتر آقا و خانم، جایزه نقدی به همراه لوح سپاس
4-انتخاب نفرات اول تا سوم در بخش نویسندگی، جایزه نقدی به همراه لوح سپاس

نظر شما