جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۹۸۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
نمایشگاه آثار نقاشی‌خط «شکوفایی» با حضور هنرمندان و استادان انجمن خوشنویسان ایران و به همت نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه آثار نقاشی‌خط «شکوفایی» با حضور هنرمندان و استادانی چون مهدی فلاح استاد خوشنویس، علی اشرف صندوق آبادی نایب‌رییس انجمن خوشنویسان ایران، هوشنگ میرشفیعی رییس سابق آموزش و پرورش منطقه ۲، علی گنجی، عارف براتی مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران، محسن میرحسینی مدیر روابط عمومی انجمن خوشنویسان، یادگار خیام رییس آموزش انجمن خوشنویسان ایران، غلامرضا سپهری رییس انجمن خوشنویسان تهران بزرگ و جمعی از هنرمندان نقاشی‌خط روز جمعه ۲۱ آبان ماه در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان افتتاح شد. 

این نمایشگاه با آثار جمعی از هنرجویان گروه شهران و دیباجی هوشنگ میرشفیعی و علی گنجی با حدود ۶۰ اثر در نگارخانه گلستان به نمایش در می‌آید. 

مهدی فلاح استاد خوشنویسی در این مراسم گفت: در وصف و گسترش هنرهای متعالی کشورمان و شناساندن هنرمندان معاصر کشورمان برپایی چنین نمایشگاه‌هایی جای قدردانی دارد و زمینه را برای جوانان علاقه‌مند به این هنر و شکوفایی استعدادهای آنان مهیا می‌کند. 

این هنرمند عرصه خوشنویسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هنر از نظر من یعنی زیبایی و زیبایی یعنی زندگی بخشیدن، ما در این جهان به دو چیز نیازمندیم: علم و زیبایی. علم می‌تواند بدون هنر به راه خود ادامه دهد، اما هنر مربوط به درون و روح ماست و در سایه زیبایی می‌تواند همیشه ما را مغذی نگه دارد. علم بدون هنر می‌تواند به راه خود ادامه دهد، ولی هنر بدون علم راه به جایی ندارد و ما نیازمندیم از سرشت خداوندی که به ما عطا شده نهایت استفاده صحیح را بکنیم. در این صورت هنرمند نیاز به استفاده از منابعی دارد که بتواند در بحث زیبایی‌شناسی استفاده کند.

سعید رنجبریان مدیر فرهنگی هنری منطقه ۸ سخنران بعدی این مراسم بود که ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: هنرمند از احساس خود استفاده می‌کند و بر اساس مکنونات قلبی و نعمت الهی که حق‌تعالی به او داده، هنر خود را نمایان می‌کند. ما عالی‌ترین تعالیم عرفانی و معانی بشری را در هنر هنرمند به زیبایی درک می‌کنیم و اینجاست که قطعه‌ای از استاد میرعماد و استاد میرخانی را می‌بینیم و به وجد می‌آییم و لطافت روحی و نعمتی را که حق‌تعالی به آنها داده درک می‌کنیم. جامعه امروز ما به گوهر گمشده اخلاق و انسانیت نیاز دارد و هر چه این هنر زیباتر باشد در جامعه امروزی بروز و ظهور آن بیشتر است.

هوشنگ میرشفیعی دیگر سخنران مراسم افتتاحیه نمایشگاه «شکوفایی» درباره نقش هنر در زندگی امروزی گفت: هنر خوشنویسی متعلق به ما ایرانیان است و ما بخشی از آموزشمان در دوره ابتدایی به هنر خوشنویسی اختصاص دارد. من به شما خانواده‌های گرامی تبریک می‌گویم که عاشقانه در کنار فرزندان خود هستید تا هنر را بیاموزند و این آموخته‌ها را ترویج دهند و به دیگران یاد دهند. هنر در هیچ کجای دنیا ارزش خود را از دست نداده و هنرمند در جایگاه رفیعی قرار دارد و انسان‌های ارزشمند و دانا و انسان‌هایی که چشم بینایی دارند به هنر و هنرمند بها می‌دهند. امیدوارم آثار شما در آینده نزدیک در سایر نقاط دنیا به نمایش در آید و هنر ایرانی در قله افتخارات تمام دنیا بدرخشد و در بین شما افرادی را شاهد باشیم که آثارشان ماندگار باشد و زیبایی‌های کشورمان و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به تمام دنیا معرفی کند. 

علی اشرف صندوق آبادی نایب‌رییس انجمن خوشنویسان ایران سخنران پایانی این مراسم عنوان کرد: ابتدا باید به جامعه خوشنویسی تبریک گفت که در این شرایط سخت کرونایی و دیگر چالش‌هایی که در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی داریم، این جمع فرهیخته و هنرمند را در این نمایشگاه کنار هم گرد آورده و در این حوزه فعالیت می‌کنند. تبریک به این هنرمندان که با این همه تلاطمی که وجود دارد در صدد آرامش خود هستند. خاصیت هنر این است که انسان را لطیف می‌کند و نگاه و دقت انسان را عمق می‌بخشد و حساسیت فرد را به اتفاقات اطراف خود بالا می‌برد. هنرمند عمیق‌تر تحلیل می‌کند و این نکته بسیار ارزشمندی است و شما مسیری را طی می‌کنید که مورد تأیید خداوند هم هست، چون خدا زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد. ثانیاً اینکه شما آثار دل‌نواز و دل‌نشینی را خلق می‌کنید که مخاطبان را به حظ بصری دعوت می‌کند و شما این لحظات شیرین را با آنان شریک می‌شوید و باعث تلطیف روح و روان مخاطب خود می‌شوید. 

نمایشگاه آثار نقاشی‌خط «شکوفایی» روز جمعه ۲۱ آبان ماه در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان افتتاح شد و تا چهارم آذرماه ادامه خواهد داشت.

فرهنگ‌سرای گلستان در میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک واقع شده است و شماره تماس ۷۷۸۱۳۸۰۲ برای آگاهی بیشتر اعلام می‌شود. 
نظر شما