جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۲۰۱۲۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کتاب‌های «کبوتر پرطلا»، «ننه اربعین و ساک عجیب و غریب»، «مثل تو بانوی من فاطمه» و «علی یارت پهلوان» با حضور نویسندگان کتاب و کارشناسان برنامه مجید ملامحمدی و فهیمه شانه در فرهنگ‌سرای گلستان رونمایی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتاب‌های «کبوتر پرطلا» نوشته سیده مرضیه مرعشی، «ننه اربعین و ساک عجیب و غریب» نوشته سنا ثقفی، «مثل تو بانوی من فاطمه» نوشته کلر ژوبرت و «علی یارت پهلوان» نوشته فرزانه فراهانی با حضور نویسندگان کتاب و کارشناسان برنامه مجید ملامحمدی و فهیمه شانه چهارشنبه ۲۶ آبان ماه در فرهنگ‌سرای گلستان رونمایی شد. انتشارات رود آبی در برگزاری این برنامه مشارکت داشت.

در این مراسم ابتدا کتاب «ننه اربعین و ساک عجیب و غریب» نوشته سنا ثقفی نقد و بررسی شد. مجید ملامحمدی کارشناس برنامه ضمن تشکر مدیر انتشارات «رود آبی» در همکاری برای انتشار این چهار عنوان کتاب، درباره این کتاب گفت: کتاب بسیار جالبی است و نگاه تازه‌ای به پیاده‌روی اربعین دارد. در کار کودک سوژه بسیار تازه‌ای است و در ذهن و خاطر کودک ماندگار است. اینکه خانم تنهایی به نام ننه اربعین با مخاطب کودک ارتباط برقرار کند، بسیار تاثیرگذار است و از نظر تصویرگری هم خوب کار شده است.

سنا ثقفی نویسنده کتاب نیز عنوان کرد: ایده این کتاب از دل داستان دیگری پدید آمد و ما برای برقراری ارتباط بهتر با کودکان، پیرزنی به نام ننه اربعین را داشتیم. محور کلی کتاب درباره خدمت بود. در این داستان بحث خدمت و ایثار و فداکاری برای این گروه سنی با این شیوه بیان ملموس‌تر بود و معرفی یک نوع سبک زندگی برای درک بهتر کودکان است.

در بخش دیگر برنامه، کتاب «علی یارت پهلوان» مورد نقد و بررسی قرار گرفت و مجید ملامحمدی درباره این کتاب گفت: کتاب بسیار خوبی است و نکته بسیار جذاب این کتاب به‌روز بودن آن است. در این کتاب یادآوری ماجرای خیبر و شجاعت امام علی (ع) با یک نثر ساده و شیوا برای کودکان جای تقدیر دارد. اینکه از واژه یا علی برای مدد گرفتن در کارها استفاده شده و یک فرهنگ‌سازی ناب صورت گرفته است.

در ادامه مراسم کتاب‌های «مثل تو بانوی من فاطمه» و «کبوتر پرطلا» نقد و بررسی شدند. کلر ژوبرت نویسنده کتاب «مثل تو بانوی من فاطمه» گفت: بسیار علاقه داشتم که درباره زندگی حضرت فاطمه (س) برای کودکان مطلبی بنویسم و خوشبختانه این ممکن شد. هر چند مقداری نوشتن این کتاب و انتشار آن زمان برد. قصد داشتم این کتاب ماندگار شود و امیدوارم که این‌چنین باشد. 

فهیمه شانه دیگر کارشناس برنامه درباره این کتاب گفت: کار برای کودک دارای حساسیت بالایی است و نگاه تازه در نشر کتاب‌های کودک نتیجه خوبی خواهد داشت و این کتاب به علت این نگاه تازه و به جهت تصویرگری زیبای کار، جای تقدیر دارد.

سیده مرضیه مرعشی نویسنده کتاب «کبوتر پرطلا» درباره انگیزه خود از نگارش این کتاب گفت: موضوع کتاب درباره اربعین است و با توجه به اینکه به موضوع اربعین در کتاب‌های کودکان کم پرداخته شده است، این بهانه‌ای برای نوشتن این کتاب شد. 
نظر شما