شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۲۰۴۸۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
اولين دوره «خوانش معاصر از متون كلاسيك» با حضور چهار پژوهشگر حوزه ادبيات كلاسيك برگزار مي‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،در اين دوره كه با هدف آشنايي شركت‌كنندگان با متون ماندگار نثر و نظم و ايجاد ارتباط ميان محتواي اين آثار با زندگي امروز برگزار مي‌شود، چهار كتاب «شاهنامه»، «تاريخ بيهقي»، «خمسه حكيم نظامي گنجوي» و «منطق‌الطير عطار نيشابوري» مورد بحث و بررسي قرار خواهند گرفت.

به نقل اعتماد،ابوالفضل خطيبي، محمد دهقاني، ‌مهدي محبتي و مريم مشرف از استادان اين دوره هستند. اين كارگاه در ۱۶ جلسه برگزار مي‌شود و هر كتاب در چهار جلسه مورد تحليل قرار خواهد گرفت.

ابوالفضل خطيبي، شاهنامه‌پژوه و پژوهشگر ادبي، در جلسات شاهنامه‌خواني جدا از آنكه به فردوسي و هنرش، يعني كتاب شاهنامه مي‌پردازد، نگاهي خواهد داشت به جامعه عصر او و همچنين رمز و راز جاودانگي اين اثر سترگ. محمد دهقاني، پژوهشگر و منتقد ادبي نيز با مروري كلي بر تاريخ ايران در زمانه بيهقي، به اهميت اجتماعي، سياسي و فرهنگي اين كتاب خواهد پرداخت. جايگاه عطار در عرفان ايراني، شيوه درست برخورد با آثار عطار، هفت وادي عطار و ارتباط آن با انسان معاصر و نقد و تحليل شكل و محتواي «منطق‌الطير» از موضوعاتي است كه مهدي محبتي، عرفان‌پژوه و پژوهشگر ادبي در جلسات «منطق‌الطير» مورد بحث قرار خواهد داد.

مريم مشرف، پژوهشگر و استاد ادبيات فارسي نيز در جلسات «خمسه نظامي»، با اشاره به مفهوم عدالت و بنيان‌هاي جامعه عدالت‌محور در انديشه‌هاي نظامي به تحليل نگاه نظامي به مساله قدرت و جامعه مي‌پردازد. علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر يا انجام ثبت‌نام مي‌توانند با شماره ۰۲۱۸۸۸۸۱۰۹۲ تماس بگيرند يا به نشاني اينترنتي 
http: //arttomorrow.org مراجعه كنند.
نظر شما