چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۹۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
دو فیلم سینمایی «مهران» و «پسران دریا» در تازه‌ترین حضور جهانی خود در جشنواره بین‌المللی فیلم چنای هندوستان به نمایش درمی‌آیند.
دو فیلم ایرانی در جشنواره بین‌المللی فیلم چنای هند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، فیلم سینمایی مهران ساخته رقیه توکلی و به تهیه‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی و پسران دریا به کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی‌جامی و به تهیه‌کنندگی بهروز نشان در نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم چنای در هندوستان به نمایش درمی‌آیند.

این جشنواره از ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۶ ژانویه ۲۰۲۲ (۹ دی تا ۱۶ دی ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

فیلم‌ مهران پیش از این در بخش مسابقه فستیوال فیلم‌های ایرانی در شانتی فرانسه برنده جایزه بهترین فیلم به انتخاب دانشجویان دانشگاه سوربن پاریس شده بود.

پسران دریا نیز پس از نمایش در افتتاحیه بخش پانورامای فستیوال شانگهای در screening club فستیوال کودکان سینه کید به نمایش درآمد. این فیلم قراراست در بخش کودکان بیستمین دوره فستیوال داکا که بعد از جشنواره چنای برگزار می‌شود، به روی پرده برود.

بر پایه این گزارش به نقل از ایرنا، در این فیلم هنرمندانی چون مونا فرجاد، یاسین حبیب پور، منیب بزرگ زاده، پیام امیرعبدالهیان، علی بحری، آیسان حداد و حسن خلدون ایفای نقش کرده اند.

پسران دریا داستانی درام و اجتماعی دارد که در جنوب کشور اتفاق می‌افتد و ملودرامی است با بازی بازیگران نوجوان جنوبی به همراه با بازیگران مطرح سینما و تلویزیون.

در خلاصه داستان فیلم سینمایی مهران آمده است: وقایع این فیلم در دهه ۶۰ می‌گذرد و مربوط به خانواده‌ای از شهر مهران است که مهمان خانواده‌ای در یزد می‌شوند که پسری به نام مهران دارند.

سجاد اسماعیلی، باسط رضایی، امیررضا وزیری، محمد مهدی میرحسینی، معصومه قاسمی‌پور، شیما میرعربشاهی، حمید حاجی محمدزاده، ملیکا معصومیان، مریم نیک آیین و اختر السادات اولیایی بازیگران فیلم سینمایی مهران هستند.
نظر شما