جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۲۱۰۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
کتاب «حمله گرازها» به قلم امین حسین‌زاده با حضور نویسنده کتاب، شیوا مقدم رییس فرهنگ‌سرای خانواده، پروین رشیدیان مدیر انتشارات یگانه اندیش و و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی شنبه ۲۷ آذرماه با اجرای عزت کوتی عرب در فرهنگ‌سرای خانواده رونمایی و معرفی شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتاب «حمله گرازها» به قلم امین حسین‌زاده با حضور نویسنده کتاب، شیوا مقدم رییس فرهنگ‌سرای خانواده، پروین رشیدیان مدیر انتشارات یگانه اندیش و و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی شنبه ۲۷ آذرماه با اجرای عزت کوتی عرب در فرهنگ‌سرای خانواده رونمایی و معرفی شد. در ابتدای برنامه شیوا مقدم رییس فرهنگ‌سرای خانواده اظهار کرد: اگر کتاب را به عنوان یک کالای فرهنگی ملموس در نظر بگیریم و سرمایه فرهنگی به عنوان انباشت معناها و شکل بخشیدن به رویه‌های فرهنگی کنشگران در فضای کنش اجتماعی اطلاق شود ذائقه، گزینش و مصرف کالاهای فرهنگی همگی از مؤلفه‌های کلیدی سرمایه فرهنگی هستند. گسترش فرهنگ مطالعه خودش می‌تواند در انباشت سرمایه فرهنگی تأثیر داشته باشد.

مقدم ادامه داد: تغییر ذائقه و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از اهداف سازمان فرهنگی هنری است. رونمایی، معرفی و نقد و بررسی کتاب هم می‌تواند در معرفی کتب خوب و افزایش سرانه مطالعه مؤثر می‌باشد و هم در بحث اقتصاد فرهنگ و ترویج خرید کالاهای فرهنگی باعث انباشت فرهنگی می‌شود. 

وی در ادامه گفت: رمان امین حسین‌زاده نثر روانی دارد. نویسنده افت و خیزهای زندگی را خوب به قلم آورده و مهاجرت معکوس و آسیب‌های آن در حوزه معماری و سبک زندگی در کتاب خوب پرداخته شده است. با توجه به تغییرات سریعی که در زندگی روزمره ما اتفاق می‌افتد، مردم تغییراتی که راحتشان کند و برایشان راحتی بیاورد، خیلی خوب می‌پذیرند.

امین حسین‌زاده نویسنده کتاب نیز گفت: بیشتر مایلم در خصوص دو مفهوم صحبت کنم؛ اول مشاهده که به نظرم موهبت ویژه‌ای است که به همه ما عطا شده. مشاهده تنها به معنای دیدن نیست، پس همه را شامل می‌شود. مشاهده به معنای مواجهه با پدیده‌های اطرافمان، تحلیل و درک آنها و پس از فرایندهایی که بر اساس تجربه‌های زیستی و دانش و اطلاعات و دغدغه‌های ما طی می‌شود، منجر به کنش‌های فردی ماست. تأثیر پذیرفتن، انجام دادن یا ندادن و مفهوم دوم پذیرش که به نظرم در زندگی زمان‌هایی که پس از نداشتن اراده برای انجام کاری به مرحله پذیرش می‌رسیم، پذیرش ستایش برانگیز است، در واقع تمام رنج‌های ما از عدم پذیرش شرایط به وجود آمده و جدال با آنهاست. 

این برنامه به همت کتابخانه فرهنگ‌سرای خانواده (زنده‌یاد دکتر مهری سویزی) با مشارکت انتشارات یگانه اندیش با حضور امین حسین زاده نویسنده کتاب برگزار شد. کتاب «حمله گرازها» با ۵۰۰ نسخه تیراژ و ۸۷ صفحه در پاییز ۱۴۰۰ به چاپ رسید. 
نظر شما