جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۳۰
کد خبر: ۱۲۱۱۱۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
اين نشست با حضور معصومه خدادادي، مهري بهفر، حميدرضا اردستاني‌رستمي و علي دهباشي در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه يكم دي‌ماه ۱۴۰۰ در كتابفروشي فرهنگان فرشته برگزار مي‌شود.
چهارشنبه بخارا به نقد دفتر ششم شاهنامه فردوسي می پردازدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،به مناسبت انتشار دفتر ششم شاهنامه فردوسي با تصحيح انتقادي دكتر مهري بهفر از سوي نشر فرهنگ نو، اولين جلسه از سلسله نشست‌هاي عصر چهارشنبه‌هاي بخارا به معرفي و نقد و بررسي اين اثر اختصاص يافته است. 

اين نشست با حضور معصومه خدادادي، مهري بهفر، حميدرضا اردستاني‌رستمي و علي دهباشي در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه يكم دي‌ماه ۱۴۰۰ در كتابفروشي فرهنگان فرشته برگزار مي‌شود. مهري بهفر، شاهنامه‌پژوه، نويسنده و سردبير نشريه ويژه معرفي كتاب و ترويج كتابخواني «رود» و عضو هيات علمي دانشگاه است.

از وي پيش‌تر كتاب «بازتاب»، نقدي بر برخي از آثار ادبيات داستاني معاصر ايران، «عشق در گذرگاه‌هاي شب‌زده»، بررسي تطبيقي عاشقانگي در شعر معاصر و كلاسيك ايران و مقالاتي در زمينه شاهنامه، ادبيات روايي و جستارهايي درباره زنان در متن و فرهنگ منتشر شده است.

شاهنامه فردوسي، تصحيح انتقادي و شرح يكايك ابيات، مجموعه‌اي است دربردارنده طيفي از دانسته‌هاي بايسته براي فهم شاهنامه و تمعق در آن؛ از ريشه‌شناسي واژگان، بررسي تعابير، اصطلاحات، كنايات متن و شرح لغات و طرح نكات فقه‌اللغوي تا بررسي درونمايه‌هاي اساطيري و مقايسه‌ آن با متون همزمان و ناهمزمان با شاهنامه كه سرانجام به ارايه گزارشي از هر بيت مي‌رسد.

به علت لزوم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در دوران همه‌گيري كرونا، اين نشست به صورت مجازي برگزار شده و از نشاني‌هاي زير پخش مي‌شود: 
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.fereshte
نظر شما