پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۵
کد خبر: ۱۲۱۴۱۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
همزمان با ایام فاطمیه، نوانمایش «سپاهیان آتش» از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س)، نوانمایش «سپاهیان آتش» به همت گروه فرهنگی مسلم از ۱۰ تا ۲۰ دی ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می‌رود. 

سید مرتصی هاشمی گلپایگانی نویسنده، مسعود اسماعیلی کارگردان و محسن محمدتقی‌زاده باغ‌میشه، مهدی فرخی، امیرحسین آلادپوش، مهدی عارف نظری، سید محمد حامد مشکاتی، امیرحسین کاظمی موید، حسین فیاض‌بخش، علی‌اکبر حاجی شمس ابیانه، محمدمهدی سعیدیان، محمدمحسن شکری، رضا عادلی دهقی، علی ضیایی، محمدحسین خیرخواه و محمد اقدام‌نژاد بازیگران این نوانمایش هستند. 

نوانمایش «سپاهیان آتش» به روایت هجوم خالد بن ولید به قبیله بنی سلیم می‌پردازد که در آن مردان قبیله را به جرم ندادن زکات زنده‌زنده می‌سوزاند. صبیغ که عالم آنان بوده برای گفت‌وگوهای علمی با یهودیان و دعوتشان به اسلام در شب واقعه که شب شانزدهم بوده است، پیش دوست یهودی‌اش مهراس بوده. او که مسلمانی غیور است، وقتی به قبیله‌اش پا می‌گذارد می‌بیند که جز برادرش سائب و مردی دیگر کسی از مردان بنی‌سلیم زنده نمانده و همه را سوزانده‌اند. آنان راهی مدینه می‌شوند تا...

پردیس تئاتر تهران در بزرگراه امام علی(ع) شمال به جنوب، خروجی شهید محلاتی شرق، خیابان شاه‌آبادی، پایین‌تر از میدان مالک اشتر واقع شده است و علاقه‌مندان برای رزرو بلیت می‌توانند به وب‌اپلیکیشن گروه فرهنگی مسلم مراجعه کنند. 

نظر شما