جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۸
مازيار رضاخاني،دبير جشنواره بين المللي فيلم پروين اعتصامي:
جشنواره فيلم پروين اعتصامي، امسال دومين سال است كه به صورت بين المللي و ششمين سال است كه به صورت ملي برگزار مي شود. امسال با بين المللي شدن جشنواره فيلم پروين نام اين شاعر ايراني به خارج از مرزهاي ايران هم رسيد.

«مازيار رضاخاني»دبير اين جشنواره پنج ساله با نام پروين در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر»،ضمن بيان اين مطلب گفت: امسال با بين المللي شدن جشنواره فيلم پروين نام اين شاعر ايراني به خارج از مرزهاي ايران هم رسيد .ما تنديس پروين را با چند فيلم مستند و كليپ به صورت دو زبانه به عنوان هديه به فيلمسازان و مهمانان خارجي داديم تا اين زن هنرمند ايراني بيشتر شناخته شود.برنامه‌هايي داريم كه خيلي جدي‌تر پروين را به هنرمندان جهان مي‌شناساند.

رضاخاني درباره جشنواره فيلم پروين گفت:كاري كه جشنواره فيلم پروين در اين دوره‌ها انجام داده است،ساخت فيلم كوتاه انيميشن درباره «پروين اعتصامي» است.20توليد فيلم انيميشن داشتيم كه با همكاري مركز سينماي مستند و تجربي و بخش خصوصي اين انيميشن‌ها ساخته شده‌اند و تعدادي از ان‌ها در جشنواره پروين نمايش داده شده است.

«رضا خاني»ادامه داد:11مورد كتاب درباره «پروين اعتصامي» با هماهنگي جشنواره فيلم پروين تجديد چاپ شده است و با اين فعاليت‌ها پروين در كشور مطرح شده است.

دبير جشنواره فيلم پروين گفت:پروين اعتصامي به دليل آن‌كه نگاهش در نوع سرايش شعر وسبك مناظره در شعر كه نوعي نگاه تصويرگراي هنرمند به مسائل جامعه اش است ،ماندگار است.

دبير جشنواره فيلم پروين گفت:فيلم بلندي نيز درباره زندگي بانو پروين اعتصامي به كارگرداني «عباس صالح مدرسه‌اي» قرار است با حمايت جشنواره ساخته شود كه اكنون به دلايل مالي متوقف است.

نظر شما