جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۲۱۴۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
حسین رفیعی معتقد است که ساخت اثر هنری درباره شهید سلیمانی کار هر کسی نیست و شجاعت می‌خواهد.
ساخت اثر هنری درباره حاج قاسم شجاعت می‌خواهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین رفیعی بازیگر سینما و تلویزیون  درباره شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: این واقعه کام همه مردم ایران را تلخ کرد و نکته‌ای که این تلخی را چندین برابر می‌کرد، نوع شهادت حاج قاسم بود. ایشان مظلومانه و در شرایطی نابرابر به شهادت رسیدند و این باعث خدشه‌دار شدن غرور مردم ایران شد.

وی درباره قهرمان‌های ملی در سراسر جهان، اظهار کرد: نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا، شخصیت‌های مهم سیاسی، نظامی و مذهبی که برای کشور، پرچم و مردمشان از جان گذشتگی می‌کنند، قهرمان کشورشان محسوب می‌شوند. اگر بخواهم نمونه‌های خارجی این قهرمانان را نام ببرم، می‌توان به چگوارا و نلسون ماندلا اشاره کرد.

احترامی که از شخصیت حاج قاسم نشأت گرفت

این بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد: شهید سلیمانی علاوه بر اینکه یکی از بزرگترین سرداران کشورمان بود، بخاطر فعالیت‌هایی که در طول زندگی ارزشمندشان داشتند به یک نماد اقتدار، دانایی و اعتقاد تبدیل شده بود. همه مردم ایران به حاج قاسم احترام می‌گذاشتند و این احترام از شخصیت او نشأت می‌گرفت.

رفیعی با اشاره به ترور شهید سلیمانی، گفت: ترور حاج قاسم همه ما را شوکه کرد؛ اما به گفته بسیاری از همرزمانش، شهید سلیمانی لیاقت چنین شهادتی را داشت و به وسیله این واقعه، یاد و خاطر حاج قاسم تا ابد جاودانه خواهد ماند.

یک قهرمان درد کشیده

او درباره شناختش از شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: من از سال‌های بسیار دور حاج قاسم را می‌شناختم. کارهایی که ایشان در منطقه قلعه گنجِ استان کرمان انجام دادند تنها در توان کسی بود که همه چیزش را وقف مردم کرده باشد. شهید سلیمانی از دل همین مردم بیرون آمده بود و درد و رنج آن‌ها را با گوشت و پوست و استخوان درک کرده بود.

این هنرمند کشورمان درباره علاقه مردم ایران به شهید سلیمانی، بیان کرد: حاج قاسم یک انسان والامقام بود و مردم دوستش داشتند. وقتی می‌گویند سردار دل‌ها، این کلمه گزافه‌ای نیست، همه اقشار با هر تفکر و ظاهری به شهید سلیمانی ارادت داشتند و با شهادتش، دل آن‌ها به درد آمد.

اثری که ساخت آن شجاعت می‌خواهد

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس، درباره ساخت فیلم و سریال درباره حاج قاسم سلیمانی،گفت: به نظرم وقتی ما به عنوان فیلمساز، توان ساخت اثری فاخر درباره شهید سلیمانی را نداریم، نباید اقدام به ساخت اثر هنری کنیم، چرا که اگر نتوانیم مظلومیت و حقانیت حاج قاسم را به صورت صحیح به تصویر بکشیم، کودکان و نوجوانانی که در آینده این تولیدات را می‌بینند، نمی‌توانند شناخت درستی از آن مرد بزرگ به دست آورند.

رفیعی ادامه داد: به نظرم ساخت چنین آثاری کار هر کسی نیست. مثلاً اگر بررسی کنید، می‌بینید که هنرمندان کمی درباره واقعه عاشورا، فیلم و سریال تولید کرده‌اند، چرا که توان و از همه مهمتر شجاعت به تصویر کشیدن آن واقعه بزرگ را نداشته‌اند.

او درباره نسل جدید و ادامه‌دهندگان راه شهید سلیمانی، تصریح کرد: ما در حال حاضر افراد مانند حاج قاسم در کشورمان بسیار داریم. یادمان نرود که شهید سلیمانی فرزند ایران اسلامی بود و این آب و خاک باز هم امثال حاج قاسم را پرورش می‌دهد، این کشور، کشور آدم‌های بزرگ است.
نظر شما