پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۲۱۴۷۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
ویژه‌برنامه «سلام سردار» همزمان با دومین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شنبه ۱۱ دی در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد.
ویژه‌برنامه «سلام سردار» در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مراسم «سلام سردار» با هدف پاسداری از حماسه‌ شهادت سردار سلیمانی، تقوا، اخلاص، مردم داری، حکمت، شهادت طلبی این شهید بزرگوار با حضور  مدیران فرهنگی و شهری و مسولان لشگری-کشوری و خانواده شهید شهروز مظفری نیا سرتیم حفاظت سردار سلیمانی وخانواده شهیدان ارامنه رازمیک خاچاطوریان و آلفرد گبری برگزار شد.


حاج قاسم را نمی‌شود تعریف کرد

سردار ربانی‌نژاد نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه تهران در مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی ضمن قدردانی از تمام افرادی که در برگزاری این مراسم نقش آفرینی کردند با جمله ای از شهید باکری سخنان خود را شروع کرد: آنان که رفتند کار حسینی کردند و آنان که ماندند باید کار زینبی کنند.

وی در ادامه گفت: بنده حاج قاسم را از اول جنگ و از سال ۶۶ به صورت تنگاتنگ می‌شناختم، حاج قاسم را نمی‌شود تعریف کرد اساتید حاج قاسم سلیمانی و فرماندهان جنگ هستند و بسیاری شهید شدند ولی حاج قاسم صاحب مکتب شد. منافقینی که ۴۰ سال نفاق مخفی داشتند و بعد از ۴۰ سال این نفاق را بروز دادند و ضربه‌ای به انقلاب و نظام زدند که جوانان ما اسلام گریز شوند و انقلاب ستیز شوند و این بار مسئولیت بر دوش ماست که کار زینبی کنیم.

حاج قاسم تظاهر نداشت ظاهر و درونش همه عشق بود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: حاج قاسم سمبولیک کار نمی‌کرد، تظاهر نداشت ظاهر و درونش همه عشق بود. عشق، شهادت، فداکاری، غیرت، مردانگی و ایثار همه در وجود بچه‌های جنگ و رزمنده‌ها و شهیدان تبلور داشت اما صاحب آن حاج قاسم بود و او صاحب مکتب می‌شود.

در ادامه این مراسم سردار یعقوبیان فرمانده قرارگاه قدس در سوریه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: مقام معظم رهبری درباره حاج قاسم گفتند: هر چیزی یاد شهید عزیز ما را برجسته کند چشم نواز و دل نواز است یاد او را اگر چه خداوند در اوج برجستگی قرار داد و به این گونه پاداش دنیایی اخلاص و عمل صالح را به او هدیه کرد ولی هرکدام از ما وظیفه‌ای داریم.

برای صحبت از مکتب حاج قاسم باید از مکتب حضرت سیدالشهدا شروع کنیم

وی افزود: اگر بخواهیم از مکتب حاج قاسم صحبت کنیم قطعا باید از خیلی دورترها شروع کنیم از مکتب حضرت سیدالشهدا باید شروع کنیم و از مکتب حضرت امام خمینی. چون اصلا هیچ منافاتی با هم ندارند و زنجیر وار از مکتب سیدالشهدا و امام صادق و امام راحل به مکتب حاج قاسم می‌رسیم. اگر بخواهیم از مکتب حاج قاسم صحبت کنیم قطعا باید گذشته حاج قاسم را مطالعه کنیم.

در ادامه گروه سرود مقاومت به اجرای برنامه پرداختند و مداحی و نوحه سرایی توسط مداح اهل بیت انجام شد و از خانواده شهیدان ارامنه رازمیک خاچاطوریان و آلفرد گبری تقدیر به عمل آمد.

در انتهای برنامه نیز پرچم حرم مطهر امام رضا (ع) به نیت توسل به آن امام همام و هم عهدی با شهید حاج قاسم سلیمانی توسط حاضران در مراسم تبرک شد.
 این مراسم با حضور سردار یعقوبیان فرمانده قرارگاه قدس، علی ربانی نژاد نماینده اسبق ولی فقیه در سپاه تهران، فاطمه تنهایی شهردارمنطقه ۸، سعید رنجبریان مدیریت فرهنگی وهنری منطقه ۸، سرهنگ شریفی مقدم سرکلانتری ۱۲۷، سرهنگ محمدی سرکلانتری ۱۴۷، سرهنگ مجیدی رییس پایگاه ۴ آگاهی، سرهنگ تاجیک رییس پایگاه ۴ امنیت شهر تهران، سرهنگ شمس علی ربیس راهبر منطقه ۸، بنی حسینی دادستان شرق تهران، علی آبادی رییس آسایشگاه جانبازان شهید بهشتی، خانواده شهید شهروز مظفری نیا سرتیم حفاظت سردار سلیمانی وخانواده شهیدان ارامنه رازمیک خاچاطوریان و آلفرد گبری برگزار شد.


نظر شما