يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۵۳
کد خبر: ۱۲۱۵۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
دکتر محمد امین توکلی زاده معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ظهر امروز در نشست مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که بمناسبت گرامیداشت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اولویت های شهرداری تهران در حوزه مدیریت شهری و فرهنگی را تشریح کرد.

سازمان فرهنگی- هنری جزیره باثبات حوزه فرهنگی شهرتهران است/ با هم حرکت خواهیم کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در این نشست که حجت الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز حضور داشت دکتر توکلی زاده ضمن تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت سردار سلیمانی با قرائت حدیثی از امام رضا علیه السلام با مضمون «اگر مردم زيبايي‌هاي سخنان ما را مي‌شناختند، بي‌شک از ما پيروي مي‌کردند» تصریح کرد که با اقتدا به همین حدیث باید در این ایام و روزها و مناسبت های پیش رو در حوزه فرهنگی عمل کنیم و به بیان زیبایی های سخنان ائمه و  همچنین شخصیت حاج قاسم سلیمانی برای مردم بپردازیم.

وی با اشاره به برنامه های دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران برای دوره جدید مدیریت شهر تهران مدل این مدیریت را «قرارگاهی» توصیف کرد و آن را دارای سه ضلع برشمرد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در تشریح اضلاع فعالیت این قرارگاه مدیریت شهری گفت: این سه ضلع شامل 1. مجموعه شهرداری تهران 2. نهادهای و ارگان‌های بیرونی هم ماموریت با شهرداری 3. مردم است.

وی با تشریح توانمندی‌های دو ضلع اول و دوم این قرارگاه فرهنگی مبنی بر اینکه هرقدرهم که دارای بودجه‌های فرهنگی باشند اما در مقابل هجمه های فرهنگی دشمنان عدد ناچیزی است تصریح کرد: ضلع سوم تنها ضلعی است که باید ما در حوزه مدیریت شهری به آن توجه ویژه کنیم چون اساس کار فرهنگی ما خواهد بود.

دکتر توکلی زاده در توصیف ضلع سوم این قرار گاه افزود: مردم اساس و مبنای کار ما هستند. حضرت امام(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به گونه ای این نظام را طراحی کرده است که هرکاری بخواهد در این کشور صورت بگیرد باید مردم همراه آن باشند وگرنه سقوط می کند.

وی تاکید کرد: اگر یاد نگیریم کار آحادی بکنیم هیچ کاری در حوزه فرهنگی نمی توانیم انجام دهیم.

رئیس ستاد پاسداشت مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرداری تهران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون شبیخون، تهاجم و ناتوی فرهنگی دشمن علیه کشور افزود که در مقابله با این ناتوی وسیع فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران ما هم باید صف فعالیت های خود را از نقطه چین به خط و سپس به جریان تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد برای جریان سازی، ما باید خود را به جریان مردم و خیل شهدا برسانیم و با آنان حرکت کنیم.

دکتر توکلی زاده با اشاره به گزارش فعالیت‌های ارائه شده از سوی مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این جلسه افزود: الحمدلله سازمان فرهنگی و هنری با وجود مدیریت گذشته شهری، کارنامه قابل قبولی دارد و خود را به عنوان یک جزیره باثبات به فرماندهی حجت الاسلام امرودی اثبات کرده است و ما هم در مدیریت جدید شهری در حوزه فرهنگ تنها دلگرمی مان به این سازمان است و ان شاالله در برنامه های پیش رو همچنان با هم و در کنار هم به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خواهیم پرداخت.

در ادامه این نشست ابتدا علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های مراکز فرهنگی سازمان در سطح شهر برای ایام فاطمیه و مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی ارائه کرد.

سپس حجت الاسلام میثم امرودی رئیس سازمان ضمن تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(سلام الله علیها) و همچنین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی به ارائه گزارشی از فعالیت های دوساله سازمان در سایه همه‌گیری کرونا پرداخت و آمادگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری برای هرگونه همکاری مشترک با معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرد.

وی تصریح کرد: با همه توان فرهنگی خود در تهران در خدمت برنامه ها، رویکردهای فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران هستیم.

نظر شما