شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۱۵۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
کارگاه یک روزه آبرنگ « از جلفا تا جلفا » و نمایشگاه نقاشی « مسافر کهکشان » در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.
دو رویداد هنری در فرهنگسرای ارسبارانبه گزارش پایگاه خبری فرهنگ و هنر، کارگاه یک روزه نقاشی با آبرنگ « از جلفا تا جلفا » زیر نظر استاد احمدمقدسی، و نمایشگاه نقاشی « مسافر کهکشان » منتخب آثار نقاشی های مریم جعفربگلو در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

اجرای یک اثر نقاشی با تکنیک آبرنگ جدای اشنایی با مبانی هنری تجسمی، نیاز یک تفکر متفاوت بصری به جهان هستی است. از آنجا که نقاشی آبرنگ مبحثی ترکیبی از نوع روانشناسی و هنر است بنابراین سرشت این گونه از هنر نقاشی، هم به عواطف و درون جوش می خورد و هم به درک فلسفی.
بیشتر ما زندگی های خود را در دنیای گذشته و چشم داشت به آینده سپری می کنیم و شایدکمتر پیش بیاید که بعد زمانی و ابدیت موجود در لحظه حال را حس کنیم. استاد « احمد مقدسی » یک شنبه ۱۹ دی ماه ساعت 16 تا 19 با اجرای کارگاه یک روزه نقاشی با آبرنگ، در سه مرحله دوست داران نقاشی را با خلق در لحظه اکنون آشنا می کند. جهانی از جنس هویت بصری با لکه های ابرنگ، نه عینیت تصویری. اجرایی که جهان اطراف خود را کپی نمی کند، بلکه جهانی دیگر گونه می افریند.

همچنین نمایشگاه نقاشی « مسافر کهکشان » نیز در گالری شماره 1  فرهنگسرای ارسباران از تاریخ 17 تا 23 دی ماه 1400 در معرض بازدید علاقمندان قرار دارد.
در این نمایشگاه که 20 اثر با تکنیک ترکیب مواد بر روی بوم اجرا شده، هنرمند سعی کرده است با تلنگر به ذهن بیننده، حضور طبیعت را که سالها است با انسان عجین اما رو به فراموشی است را یادآور شود.
نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران همه روزه از ساعت 10 تا 18 پذیرای علاقه مندان به هنرهای تجسمی است.
نظر شما