پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۷۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
با چهلمین جشنواره فیلم فجر:
در این فیلم هشت سال جنگ ایران و عراق روایت می‌شود و از روز اول تا روز آخر جنگ را دربرمی‌گیرد. با یک فضای جنگی متفاوت روبرو هستیم و در فیلم نام بسیاری از شخصیت‌های مهم زمان جنگ که در جبهه‌ها حضور داشتند و شهید شدند یا رشادت داشتند آورده می‌شود.
فیلم ۲۸۸۸ و روایت یک فضای جنگی متفاوتبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،فیلم سینمایی ۲۸۸۸ یکی از آثار جنگی یا به بیان دیگر دفاع مقدسی سینمای ایران به شمار می‌رود. کیوان علیمحمدی، یکی از کارگردان‌های این فیلم سینمایی، در سال ۱۳۹۹ و طی مصاحبه‌ای اعلام کرد نام پیشین این فیلم سوباشی بود اما سپس به ۲۸۸۸ تغییر پیدا کرد.
علیمحمدی همچنین خاطرنشان کرد که فیلم ۲۸۸۸ درباره کل دوران جنگ ایران و عراق است. به بیان دیگر این فیلم «از روز اول تا روز آخر جنگ را دربرمی‌گیرد». این کارگردان همچنین فیلم جدید خود را واجد «یک فضای جنگی متفاوت» خوانده است.

بودجه فیلم ۲۸۸۸ گویا از سوی شهرداری شیراز تأمین شده است. این نهاد دولتی مبلغ سه میلیارد تومان را به تولید این فیلم اختصاص داده است؛ البته با تضمین‌هایی برای دریافت ۵۰ درصد از سود حاصل از فروش، اکران و شرکت فیلم در جشنواره‌های مختلف. تخصیص بودجه سه میلیارد تومانی به ۲۸۸۸ البته انتقاداتی را نیز به‌همراه داشته است؛ از جمله یکی از منتقدان اصلی این اتفاق ابراهیم شیشه‌گر، دبیر خانه فیلمسازان انقلاب اسلامی استان فارس بود. 
کارگردان‌های این فیلم کیوان علیمحمدی و علی‌اکبر حیدری هستند .

مطالب مرتبط
نظر شما