شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۵
کد خبر: ۱۲۱۸۰
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۱
معاون پيشگيري بهزيستي استان تهران درباره طرح آموزش پيش از ازدواج اعلام كرد: طرح آموزش پيش از ازدواج از سال 84 در تمامي شهرستان‌هاي استان تهران براي جوانان در آستانه ازدواج و همچنين دانشجويان 9 دانشگاه سطح تهران اجرا شده است.

به گزارش "شهر"، دكتر محمدرضا قديرزاده در اين باره افزود: اين آموزش‌ها به منظور ارتقاء سلامت روان و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي مرتبط با ازدواج مانند طلاق، ازدواج ناموفق و فرزندان تك سرپرست طراحي شده است.

 

وي با ابراز نگراني از افزايش آمار طلاق در استان تهران، يكي از دلايل اصلي ازدواج‌هاي ناموفق را آشنا نبودن زوج‌هاي جوان با مباني اوليه ازدواج و آموزش‌هاي پيش از آن از جمله دوره آشنايي و مسايل مربوط به آن، همسريابي، نامزدي، ضرورت تبيين عشق و ويژگي‌ها و نقش آن در تدام زندگي مشترك عنوان كرد.

 

قديرزاده همچنين با اشاره به برگزاري دوره آموزش زندگي خانواده براي خانواده هاي جوان كه سن ازدواجشان بيش از 5 سال نگذشته باشد، گفت: در اين دوره آموزشي، مهارت‌هاي ارتباطي بالاخص نحوه گفت‌وگوي زوجين، مهارت حل تعارض، نقش‌هاي جنسيتي و مهارت‌ فرزند پروري به خانواده‌هاي جوان آموزش داده مي‌شود.

 

وي هدف از اين آموزش‌ها را پيشگيري از آسيب‌هاي مبتلا به خانواده‌هاي جوان از جمله طلاق و همسر آزاري بيان كرد و گفت: در جامعه كنوني ما، با گذر سريع از سنت به مدرنيته و كوچك شدن ابعاد  خانواده از  يك طرف و افزايش فشارهاي رواني به خانواده‌ها، واكسينه كردن جوانان در مقابل آسيب‌هاي اجتماعي با آموزش مهارت‌هاي زندگي يكي از راهكار‌هاي اصلي سازمان بهزيستي در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي است.

نظر شما