پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۲۱۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
نمایشگاه «آوانگار» شامل مجموعه آثار گروهی نگارگری، تذهیب و خوشنویسی در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان برپا می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، نمایشگاه نگارگری، تذهیب و خوشنویسی «آوانگار» توسط جمعی از هنرمندان و با حضور رامین مرآتی استاد نگارگر و تذهیب در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان برپا شد. در این نمایشگاه همچنین سه اثر خوشنویسی از استادان مجتبی ملک‌زاده «شکسته‌نویسی» و امیر احمد فلسفی «نستعلیق» با تذهیب رامین مرآتی و استاد فقید فتحعلی واشقانی «نستعلیق» به نمایش گذاشته می‌شود.

زهرا رحمانی، مرتضی نیکخواه سخنور، نرگس عزیزی، فائزه واشقانی فرهانی، مژگان علیپور، معصومه خانی و فهیمه داوودی دیگر هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه با آثار هنری خود حضور یافته‌اند.

آیین افتتاحیه نمایشگاه «آوانگار» ۳۰ دی‌ماه در سالن همایش‌های فرهنگ‌سرای گلستان برگزار شد و علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند از دوم تا ششم بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ به نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند. 

رامین مرآتی استاد نگارگر و تذهیب متولد ۱۳۵۱ در کرمانشاه است. او هنر خود را در زمینه خوشنویسی از سال ۱۳۶۵ آغاز کرد و از سال ۱۳۶۸ با هنر تذهیب و نگارگری آشنا شد. برگزیده شدن در پنجمین دوره نگارگری در رشته گل و مرغ، کسب رتبه سوم مسابقه البرده امارات در رشته تذهیب، دریافت جایزه ویژه تولیت آستان قدس رضوی در جشنواره دوسالانه تذهیب، شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعدد خارجی و داخلی، دریافت درجه یک هنری و داوری جشنواره تذهیب‌های قرانی مشهد از جمله سوابق مرآتی است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۷۷۸۱۳۸۰۲ نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان تماس بگیرند. 



نظر شما