جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۲۲۰۵۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
نوا نمایش سپاهیان آتش در پردیس تئاتر تهران به روی صحنه رفت
بیش از ۱۲ هزار نفر در پردیس تئاتر تهران همزمان با ایام فاطمیه نوا نمایش «سپاهیان آتش» کاری از گروه هنری «مسلم» را به تماشا نشستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حسین عالم‌بخش رییس پردیس تئاتر تهران گفت: زمان برگزاری نوا نمایش «سپاهیان آتش» از ۱۰ تا ۲۰ دی به مدت ۱۰ شب و با ۱۲ اجرا در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به استقبال بی‌نظیر شهروندان از این نمایش، اذعان داشت مدیریت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با وجود این جمعیت، کاری بزرگ و مهم بود که این کار در مجموعه پردیس تئاتر تهران به خوبی انجام گرفت. ترکیب تماشاگران این نمایش را خانواده‏‌ها(والدین)، جوانان و تعدادی از همشهریان مسن‏‌تر تشکیل داده بودند. باید افزود که فروش بلیت این نمایش از طریق اپلیکیشن «مسلم گروپ» صورت گرفت.

رییس پردیس تئاتر تهران در قسمت دیگری از سخنانش گفت: در بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی در شب پایانی نمایش، بر لزوم فعالیت‌هایی از این دست تاکید شد.

بیش از ۱۲ هزار نفر تماشاگر نمایشی مذهبی در شرق تهران

این مدیر هنری سخنانش را با ذکر موضوع مبسوط این نوا نمایش ادامه داد: «خالدبن ولید به قبیله بنی سلیم به بهانه ندادن زکات هجوم می‌آورد و مردان قبیله را به بهانه ندادن زکات زنده زنده می‌سوزاند. صبیغ که عالم آنان بوده برای گفت‌و گوهای علمی با یهودیان و دعوتشان به اسلام در شب واقعه که شب شانزدهم بوده است، پیش دوست یهودی‌اش مهراس است و وقتی به قبیله‌اش پا می‌گذارد، می‌بیند که جز برادرش سائب و مردی دیگر، کسی از مردان بنی‌سلیم زنده نمانده و همه را سوزانده‌اند.» 

ماجراهای نمایش در کنار صحنه‌آرایی زیبا و مناسب همزمان با وقایع وفات بزرگ بانوی دو عالم به ‏صورت هنرمندانه تلفیق و به مخاطب ارائه شده است.

بیش از ۱۲ هزار نفر تماشاگر نمایشی مذهبی در شرق تهران

حسین عالم‌بخش افزود: ارتقای سطح کمی و کیفی نمایش‌های آیینی با توجه به رسالت پردیس تئاتر تهران از جمله اهداف مهم این مجموعه بوده است که در این مهم توانسته‌ایم گام‌های موثری از جمله اجرای این نمایش برداریم.

وی در پایان گفت: در روزهای آتی شاهد اجرای نمایش‌های دیگری از جمله آماج، یک دروغ زیبا، فاطمه و... در پردیس تئاتر تهران خواهیم بود.

نظر شما