جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۲۱۰۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
نشست هم‌اندیشی اعضای مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان حامی فلسطین با دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با هدف بررسی راهکارهای جدید حمایت از قضیه فلسطین و قدس در محل این مجمع برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در ابتدای این جلسه که عصر روز سه‌شنبه پنجم بهمن ماه برگزار شد، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان حامی فلسطین با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، برگزاری این نشست را با هدف هماهنگی بیشتر برای نحوه تعامل سازمان‌های مردم‌نهاد با مدیریت جدید دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین عنوان کرد.

امرودی ضمن تبریک به دبیر کل جدید کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، با تشریح ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین در ایران، سابقه سید مجتبی ابطحی دبیر کل جدید کنفرانس را فرصت مغتنمی برای فعالیت‌های مشترک داخلی و خارجی میان مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد حامی فلسطین و دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین برشمرد.

وی همچنین با اشاره به تحولات شتاب‌دار در حوزه فلسطین و محور مقاومت اسلامی بر ضرورت هماهنگی همه سازمان‌ها در سطح رسمی و غیررسمی برای هم‌افزایی بیشتر برای حمایت از آرمان رهایی قدس شریف و مقابله با هجمه‌های صهیونیسم بین‌الملل تاکید کرد.

در ادامه سید مجتبی ابطحی نیز به تشریح برنامه‌های خود برای پویا کردن فعالیت دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین پرداخت و جهانی کردن مبارزه با صهیونیسم را یکی از برنامه‌های این دبیرخانه در دوره مدیریتی جدید توصیف کرد.

وی تصریح کرد: برای عملی کردن این برنامه‌ها، در تلاش برای هماهنگ و منسجم کردن همه ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی هستیم.

ابطحی افزود: ما در دوره جدید فعالیت خود تنها به برگزاری یک کنفرانس در بازه زمانی هر چهار سال یک بار اکتفا نخواهیم کرد، زیرا تحولات آن‌قدر زیاد و پرشتاب است که باید متناسب با این تغییر و تحولات، ابزار و مکانیزم‌های جدیدی نیز به کار برد.

در ادامه این نشست اعضای مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالان حامی فلسطین، پیشنهادهایی را پیرامون نحوه همکاری بین سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی برای حمایت از آرمان رهایی فلسطین و قدس ارائه کردند.

سید مجتبی ابطحی از کارشناسان ارشد و پژوهشگران باسابقه وزارت امور خارجه و مجلس در حوزه فلسطین و محور مقاومت است که  در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰  طی حکمی از سوی محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به عنوان دبیر کل جدید کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین انتخاب شد.

نظر شما