شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۱
کد خبر: ۱۲۲۱۷۱
|
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
فرهنگ‌سرای اشراق نمایشگاه گروهی نقاشی را با عنوان « گالری جادوی هنر نارون» در نگارخانه «آفرینش نقش اشراق» از 13 بهمن ماه برگزار می‌کند.
نمایشگاه گروهی نقاشی  گالری جادوی هنر  در نگارخانه فرهنگسرای اشراقبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ وهنر،  نگارخانه آفرینش نقش اشراق نمایشگاه گروهی  نقاشی « گالری جادوی هنر  نارون» را به سرپرستی شهناز حسن پور و هنرجویان (با عنوان تجلی مهر)  از 13 بهمن ماه با معرفی سبک رئالیسم و هایپر رئالیسم  برپا می‌کند.
شهناز حسن پور مدرس نقاشی از سال 89 هنرجوی سرکار خانم شیخی در فرهنگسرای اشراق بوده و دراین مدت که هنر جو بوده  در سه نمایشگاه گروهی شرکت داشته و یک نمایشگاه انفرادی دایر کرده است. وی از سال 94 شروع به تدریس نقاشی در سبک رئالیسم و هایپر رئالیسم کرده است و در انواع تکنیک‌ها اعم از سیاه قلم کنته رنگی مداد رنگی رنگ روغن اکریلیک پاستل گچی و آبرنگ مهارت دارد و تا بحال یک نمایشگاه گروهی به اتفاق هنرجویانش در فرهنگسرای اشراق دایر کرده و در سال 1391 در کشور هندوستان در بینال آبرنگ به اتفاق اساتید برجسته ایران بعنوان هنرجوی موفق شرکت کرده است.
تکنیک سیاه قلم واژه سیاه‌قلم به معنای نوعی نقاشی است که در آن فقط از قلم و مرکب سیاه، ذغال یا مداد استفاده شده و هیچ گونه رنگی نداشته باشد. تاریخچه نقاشی سیاه‌ قلم در ایران بسیار قدیمی است. سیاه قلم به شکل امروزی با استفاده از ذغال یا مداد ذغالی برای طراحی چهره و انواع دیگری از طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 سبک رئالیسم یا واقع گرایی، شیوه ای است که در آن هنرمند باید در نمایش طبیعت( طبیعت بدونِ انسان و با انسان) از هرگونه "احساساتی گری" خودداری کند.
 سبک هایپررئالیسم ریشه در فلسفه ژان بودریار دارد. یعنی "شبیه سازی چیزی که هرگز واقعاً وجود نداشته است.” بدین ترتیب هایپررئالیست ها واقعیتی کاذب و یک توهم قانع کننده مبتنی بر شبیه سازی واقعیت "عکس دیجیتال” را ایجاد می کنند. هایپررئالیسم از تصاویر دیجیتال استفاده می کند و برای ایجاد احساس جدیدی از واقعیت گسترش می یابد.
بنابر این گزارش، در این نمایشگاه نقاشی 40اثر با نقاشی با تکنیک های مختلف و با موضوع آزاد با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در نگارخانه آفرینش نقش  دایر می شود.
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه آفرینش نقش تهران پارس، انتهای خیابان جشنواره خیابان جعفر پناه  مراجعه  کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 7778221 تماس بگیرند.

نظر شما