شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۲۲۲۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
نشست تصویب بودجه سال ۱۴۰۱سازمان فرهنگی هنری،دوشنبه ۱۱ بهمن در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر: نشست تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان فرهنگی هنری با حضورعلیرضا نادعلی، سید احمد علوی و زهرا شمس اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران و حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری به همراه معاونین ، دوشنبه ۱۱ بهمن در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

حجت‌الاسلام میثم امرودی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تشکر از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز گزارشی از فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در بخش‌های مختلف ارائه می‌شود. در ابتدا باید نقشه راه سازمان روشن شود و موقعیت این سازمان را در پازل شهر تهران مشخص کنیم. در ادامه باید رویکر سازمان فرهنگی هنری و اینکه شما چه انتظار‌هایی از این سازمان در سال آینده دارید مشخص شود.

وی در ادامه در تشریح رویکردهای سازمان فرهنگی هنری گفت: در نقشه راهمان برداشتی از صحبت‌های مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) داریم که می‌فرمودند که شهر باید برای زیست مومنانه آماده شود زیرا در این شهر چهار دین داریم که همه آن‌ها به توحید، معاد و پیامبر خودشان اعتقاد دارند و می‌توان با محور قرار دادن زیست مومنانه دنبال یک شهر توحیدی و معاد محور باشیم. لذا عنوان زیست مومنانه از این بابت است.

رویکرد سازمان فرهنگی هنری در سال ۱۴۰۱ با محوریت «زیست مومنانه»/ نشست درخواست اعتیار برای سازمان فرهنگی هنری

امرودی در ادامه به چهار عنصر مسجد و امامزاده، مدرسه، محله و خانواده اشاره کرد و گفت: سازمان فرهنگی هنری با درنظر گرفتن این چهار عنصر برنامه‌هایش را اجرایی می‌کند زیرا اگر به این موارد پرداخته نشود کار ابتر می‌ماند. این چهار مورد نباید تلفیق شود و هیچ کدام نمی‌تواند آن یکی را حذف کند.

وی درباره  مدرسه محوری گفت: در سند تحول آموزش و پرورش حضرت آقا ابلاغ کردند که مدرسه باید محور تحول محله باشد. در مدارس نباید بسته شود بلکه باید بعد از زمان مدرسه به یک مرکز فرهنگی تفریحی برای مردم محله تبدیل شود.  مطالعات نشان می‌دهد محله‌هایی که انسجام دارند در آن محله‌ها آسیب، مواد مخدر و طلاق کم است و در مقابل ازدواج و پیشرفت زیاد است.

امرودی درباره مداخله جهت تحقق زیست مومنانه گفت: این حوزه چهار عنوان کلی دارد. ۱- ویژگی کارگزاران است. یعنی هرکسی نمی‌تواند هر کاری کند. کارگزاری که در شهرداری انتخاب می‌شود باید ویژگی‌هایی داشته باشد. ۲- ویژگی های سرزمینی است. تهران ما چه ویژگی‌هایی دارد که باید محقق شود و زیست مومنانه موفق شود. شهر باید آموزش دهنده باشد و اوقات فراغت شهروندان را پربار کند. شهر باید توان تامین درآمد شهروندان خود را داشته باشد. امنیت،سلامت و آموزش متعالی داشته باشد. همچنین باید فضای عبادت شهروندان را تامین کند.۳- ویژگی‌های مورد انتظار برای شهروندان و جامعه هدف. ۴- قوانین، مقررات، رویه‌ها و طرح‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

وی افزود: از طرفی دیگر باید برنامه‌هایی ویژه شهروندان برگزار شود تا در آن ویژگی‌های شهروند آموزش داده شود.یک شهروند باید مسئولیت‌پذیر، آگاه، ایثارگر،مشارکت جو،اهل مطالعه و کار و دارای تعلق دینی باشد. از طرفی دیگر مدیران و کارگزاران شهر باید دارای سلامت دینی، معنوی، عقلانی باشند. دانش داشته باشند و اهل کار و برنامه‌ریزی باشند.

رویکرد سازمان فرهنگی هنری در سال ۱۴۰۱ با محوریت «زیست مومنانه»/ نشست درخواست اعتیار برای سازمان فرهنگی هنری

رییس سازمان فرهنگی هنری با توضیح کامل درباره انواع برنامه‌ها گفت:  محور و اهداف بلند مدت سازمان فرهنگی هنری بر چهار عنوان ؛ سبک زندگی اسلامی ایرانی، هویت ملی، هویت دینی و انقلابی و مدیریت تغییرات فرهنگی قرار دارد.

امرودی در پایان در خصوص برنامه‌های سال آینده گفت: سازمان فرهنگی هنری هیچ کاری خارج از اهداف ۱۷گانه انجام نمی‌دهد. هدف این است که ۱۰ سینمایی که تعطیل شده است را دوباره راه اندازی کنیم. در حوزه عمران اولویت ما بازسازی و احیای مراکز است. همچنین باید در حوزه حقوق و مزایا تبعیض‌های موجود برداشته شود. همچنین آموزش و توانمندسازی پرسنل، بهینه سازی درآمد‌ها و تفکیک وظایف بین این سازمان و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برنامه‌های سال آینده سازمان فرهنگی هنری است.

در ادامه فیلمی کوتاه از فعالیت‌های سازمان و اعتبار درخواستی برای حوزه‌های مختلف پخش شد.

در پایان درباره بودجه درخواستی سازمان فرهنگی هنری صحبت و توضیحات تکمیلی ارائه شد.



نظر شما