شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۲۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
نمایشگاه پوستر و دیوارکوب «سینما و قصه­‌های انقلاب» توسط موسسه تصویر شهر و با همکاری فیلمخانه ملی ایران از ۱۲ بهمن در گالری پردیس سینمایی ملت برپا می‌­شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی ایران و برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، نمایشگاه پوستر و دیوارکوب «سینما و قصه­‌های انقلاب» توسط موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری فیلمخانه ملی ایران از ۱۲ بهمن در گالری پردیس سینمایی ملت برپا می‌­شود.

در این نمایشگاه که ۱۹ پوستر فیلم‌های سینمای ایران با مضمون انقلاب اسلامی که مربوط به ده‌های ۵۰، ۶۰، ۷۰ و ۸۰ است، به نمایش در می‌آید.

طهماسب صلح­‌جو منتقد پیشکسوت سینما درباره آثاری که قرار است در نمایشگاه «سینما و قصه‌های انقلاب» در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد، گفت: فصلی از تاریخ سینمای ایران را فیلم‌هایی رقم زده‌اند که راوی قصه‌های انقلاب هستند و هر یک به گوشه‌ای از ماجراهای انقلاب پرداخته‌اند. هرچند ارزش سینمایی و هنری چنین فیلم‌هایی یکسان نیست، اما هرچه هست، گرایشی در سینمای ایران است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

در این نمایشگاه، پوستر فیلم‌های سینمایی: اعدامی/ باقر خسروی، ای ایران/ ناصر تقوایی، تاتوره/ کیومرث پوراحمد، ترن/ امیر قویدل، جدال/ مهدی فخیم زاده، خانه آقای حق دوست/ محمود سمیعی، خط قرمز/ مسعود کیمیایی، خونبارش/ امیر قویدل، دست نوشته ها/ مهرزاد مینویی، روز برمی آید/ بیژن میرباقری، ریشه در خون/ سیروس الوند، زمزمه/ خسرو ملکان، زنده باد/ خسرو سینمایی، شکار/ مجید جوانمرد، شیرین و فرهاد/ رحیم رحیمی پور، کیمیا و خاک/ عباس رافعی، ملاقات/خسرو معصومی، هیولای درون/ خسرو سینایی و یوزپلنگ/ ساموئل خاچیکیان به نمایش گذاشته می شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه «سینما و قصه‌های انقلاب» روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ و از ۱۳ تا ۲۲ بهمن هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش)، پردیس سینمایی ملت ، طبقه منفی ۲ مراجعه کنند. 


 
نظر شما