يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۷
کد خبر: ۱۲۲۵۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
نشست ادبی «دریای سخن» به همت کتابخانه فرهنگسرای سلامت روز شنبه ۲۳ بهمن با حضور لیلا دارابی نویسنده کشورمان در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.
کتاب تصویر آخر با موضوع اوتیسم معرفی شدبه گزارش پایگاه خبری تحالیلی دارابی نویسنده سر شناس کتاب های رمان و کودک و نوجوان، متولد ۱۳۵۰ است. وی نویسندگی را با نوشتن داستان‌های منظوم برای کودکان آغاز کرد. سپس شروع به نوشتن رمان برای بزرگسال نمود که حاصلش به خاطر تو، بی‌توقع دوستت دارم و حباب است.  وی در حال حاضر عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، عضو شورای کتاب کودک و عضو کانون اهل قلم است و چندین داستان کودک و نوجوان در کارنامه‌ خود دارد که برخی از آن‌ها در جشنواره‌های داستانی نیز برگزیده شده ‌است. در این نشست ،بخشی از کتاب به خاطر تو توسط نویسنده خوانده شد و توضیحاتی درباره موضوع کلی کتاب و نقاط ضعف و قوت اثر عنوان شد.

رمان «تصویر آخر»، داستان یک خانواده است. آیت اوتیسم دارد. پدر اما هنوز با این مسئله کنار نیامده و حتی اجازه نداده آیت از آموزش‌های بچه‌های خاص استفاده کند. مادر چهار سالی است که آن‌ها را ترک کرده و از آن به بعد، بیشتر مسئولیت آیت به‌عهده یلدا خواهر ۱۶‌ساله‌اش -که فقط یک سال از او بزرگ‌تر است- گذاشته شده است؛ اما این مسئولیت باعث می‌شود که یلدا به‌ناچار از فعالیت‌های مورد علاقه‌اش کناره بگیرد. وقتی آیت بر اثر یک حادثه به دارالتأدیب می‌افتد، یلدا متوجه بسیاری از مسائل می‌شود و از همه مهم‌تر، راز بزرگ زندگی‌شان است که پدر و مادر سال‌هاست از او پنهان کرده‌اند.

در ادامه به شرکت کنندگان فرصتی داده شد تا سوالات خود را درباره آثار نویسنده مطرح کنند.
نظر شما