جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۲۲۵۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
در نخستین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان تهران که مانند سال های گذشته توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد بازی های «حامی ایمنی» و «طوطی و بقال» رتبه اول و سوم را کسب کردند.
برگزیدگان جشنواره کالا و محصولات فرهنگی معرفی شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جشنواره فیروزه مانند سال‌های گذشته برای معرفی و انتخاب برترین کالاهای فرهنگی و اسباب بازی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش جداگانه اسباب بازی و نوشت افزارهای تولید شده در تمامی استان‌ها برگزار شد.

بازی‌های رومیزی «حامی ایمنی» و «طوطی و بقال» از سوی هیأت داوران این جشنواره موفق به کسب رتبه اول و سوم این رویداد شدند؛ بر اساس رأی هیأت داوران، بازی رومیزی «حامی ایمنی» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران موفق به دریافت رتبه اول بخش اسباب‌بازی به خاطر نگاه ویژه به آموزش و ترویج فرهنگ همکاری، همیاری و مشارکت شهروندان در مسائل شهری و اجتماعی، طراحی فرایند مناسب بازی، تصویرسازی مناسب از پاسداشت اقدام‌های ارزشمند قشر آتش‌نشانان شد.

این بازی که توسط شهاب محسنین طراحی شده، کودکان و نوجوانان را با مأموریت‌ها و وظایف تلاش‌گران این عرصه آشنا می‌کند.

همچنین سرگرمی «طوطی و بقال» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه دواره (خانه طراحی ایده) نیز رتبه سوم بخش سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌ها برای توجه ویژه به ادبیات فاخر و متون کهن فارسی، فرایند خلاقانه بازی و ارتباط مناسب بین نسل‌های مختلف، دریافت کرد.

سرگرمی «طوطی و بقال» بر مبنای حکایتی از دفتر اول مثنوی معنوی اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شاعر قرن هفتم هجری قمری است. این محصول با طراحی عماد ارغند حاصل تحقیق و پژوهش اداره‌کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری در قالب پروژه ادبیات متون کهن فارسی تولید شده است.

همچنین در پایان این مراسم محمد خراسانی زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از محسن حموله، مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وعماد ارغند، مدیر مجموعه دواره تقدیر کرد.

نظر شما