جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۰۸
کد خبر: ۱۲۲۶۵۹
|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
«پویش خانه های علوی» عنوان طرحی است که به دبیری فرهنگسرای نهج البلاغه در سطح شهر تهران با اجرای نصب سنگ نوشته مزین به متن « وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی» با مشارکت مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می‌شود.
سردرب خانه های تهران مزین بنام ولایت مولا علی علیه السلام
به گزارش پایگاه تجلیلی خبری فرهنگ وهنر، «پویش خانه های علوی» عنوان طرحی است که از سوی فرهنگسرای نهج البلاغه در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.
در این طرح که سنگ نوشته علوی بنام ولایت مولا امیرالمومنین طراحی و تولید شده، با هدف ترویج فرهنگ علوی و موضوع پر اهمیت ولایت، برسردرب خانه های شهروندان تهرانی نصب می‌شود.

ولایت شرط توحید
به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نهج البلاغه این طرح با استناد به روایات و احادیث مختلف و مستند از ائمه اطهار اجرا می شود. ازجمله حدیثی از امام رضا علیه السلام به نام حدیث سلسلة الذّهب، نقل شده است. آن حدیث این است:  لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی. حدیث دیگری مشابه این حدیث نیز نقل شده است که آن هم اسناد معتبری دارد، و آن حدیث این است:
" وَلَایَةُ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی. "

با توجه به اسناد و روایات فوق و اهمیت ترویج و نشر فرهنگ علوی در سطح جامعه، پس از طراحی، تولید و توزیع سنگ نوشته علوی در بین مناطق و مراکز سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شناسایی خانه های هدف، طرح نصب این سنگ نوشته انجام می‌گیرد. 
شایان ذکر است سایر علاقه مندان به دریافت این سنگ نوشته به فرهنگسراهای مناطق خود مراجعه یا تماس بگیرند.
لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر به فرهنگسرای نهج البلاغه در خیابان دکتر شریعتی، روبروی خیابان شهید کلاهدوز (دولت)، خیابان امامزاده مراجعه یا با شماره 22009000  تماس بگیرید.

سردر خانه‌های تهران مزین بنام ولایت مولا علی علیه السلام می‌شود

سردر خانه‌های تهران مزین بنام ولایت مولا علی علیه السلام می‌شود

سردر خانه‌های تهران مزین بنام ولایت مولا علی علیه السلام می‌شود

سردر خانه‌های تهران مزین بنام ولایت مولا علی علیه السلام می‌شود


مطالب مرتبط
نظر شما