جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۲۲۷۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
«داستان و آرمان» در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود
فرهنگسرای اندیشه در تازه‌ترین برنامه خود، سلسله جلسات «داستان و آرمان» با محوریت شناسایی و بررسی مهم‌ترین مبانی فکری در ادبیات انقلاب اسلامی را برگزار می‌کند.
بازخوانی شخصیت و شیوه حکومت خاندان پهلوی در ادبیات داستانی انقلاب اسلامیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرات شگرفی بر ادبیات کشورمان گذاشت و آن را دچار تحولات عظیمی در مضمون، محتوا و تکنیک کرد. با این اتفاق، مضامین مهمی برگرفته از مبانی فکری انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت که از آن جمله می‌توان به تقویت روحیه ایثار و شهادت، وطن‌دوستی، کمک به دیگران، حمایت از مظلومین، دشمن‌ستیزی و ... اشاره کرد.
این‌گونه از ادبیات که برخاسته از مهم‌ترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی نظیر مبارزه با طاغوت پهلوی، حضور مردم در جریان پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در عمر آن است تبدیل به بخش مهمی از ادبیات کشورمان شده و مخاطبان فراوانی آن را به عنوان یکی از گونه‌های تاثیرگذار ادبی در کشور دنبال می‌کنند. توجه ویژه مردم به این شاخه ادبیاتی و استقبال ویژه مخاطبان از کتاب‌های شاخص این حوزه نمونه‌ای از اعتلای ادبیات داستانی انقلاب اسلامی است.
فرهنگسرای اندیشه در جدیدترین ویژه برنامه خود با عنوان «داستان و آرمان» به جریان‌شناسی داستان‌های بلند انقلاب اسلامی می‌پردازد. پس از تاکید رهبر انقلاب مبنی بر لزوم و اهمیت جهاد تبیین، فرهنگسرای اندیشه با برگزاری این سلسله جلسات نخستین گام برای آغاز این ماموریت را برداشته و سراغ مهم‌ترین محورها در ادبیات داستانی انقلاب اسلامی رفته است.
اولین جلسه از ویژه برنامه «داستان و آرمان» به بازخوانی شخصیت و شیوه حکومت خاندان پهلوی در ادبیات داستانی انقلاب اسلامی می‌پردازد. در این جلسه، محورهایی نظیر تصویرسازی‌ها از شخصیت خاندان پهلوی، شیوه مملکت‌داری شاهان پهلوی، دربار پهلوی و مراعات حقوق ملت و و پیامد‌های تطهیر جنایات آن مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.  
در شرایطی که رسانه‌های خارجی و بسیاری از معاندین با انواع و اقسام پروژه‌ها تلاش می‌کنند تا خیانت‌های خاندان پهلوی را تطهیر کرده و نسل جوان را تحت تاثیر خود قرار دهند، فرهنگسرای اندیشه در نخستین جلسه از ویژه برنامه خود به تبیین خیانت‌ها و اقدامات پهلوی می‌پردازد.
مهمان ویژه این جلسه احمد شاکری و مهدی کاموس، 2 نویسنده صاحب سبک کشور‌اند که دارای آثار متعددی در حوزه ادبیات هستند. هم‌چنین محمدحسن شاهنگی نویسنده و محقق اجرای این برنامه را برعهده خواهد داشت.
براساس این گزارش، این جلسه روز یکشنبه 8 اسفندماه از ساعت 16 در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. حضور برای عموم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آزاد است و مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه در فضای مجازی منتشر می‌شود. لینک آنلاین شرکت در این جلسه متعاقبا اعلام می‌شود.

نظر شما