جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۲۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
به میزبانی فرهنگسرای رسانه انجام می‌شود
هفتمین نشست تخصصی «سینما و گفتگو» با نگاهی به چهلمین جشنواره فیلم فجر ر فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.
هفتمین  نشست تخصصی «سینما و گفتگو» برگزار می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هفتمین نشست تخصصی «سینما و گفتگو» با نگاهی به چهلمین جشنواره فیلم فجر، در فرهنگ­سرای رسانه برگزار می‌شود. این نشست که با حضور بابک معماری، حسین جمالی و محسن فاخر، از منتقدان و پژوهشگران حوزه سینما و نیز جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان با رعایت پروتکل‌­های بهداشتی برگزار خواهد شد؛ قرار است به نقد و بررسی روند اجرایی چهلمین جشنواره فیلم فجر پرداخته شود.     

فرهنگسرای رسانه این نشست را با هدف فراهم کردن زمینه مباحث تخصصی در خصوص جشنواره فیلم فجر ایجاد کرده است تا راهکارهای علمی و عملی رسیدن به حد مطلوب اجرایی برای مسئولان و دست­اندرکاران فراهم شود.

بابک معماری کارشناس و مجری این نشست­ با بیان اهمیت و رویکرد آن، می‌گوید: قرار است چهلمین جشنواره فیلم فجر صرفاً از منظر روند برگزاری برای شناخت نقاط ضعف و قوت و رویکرد آن در داوری و انتخاب آثار،  مورد نقد و بررسی کارشناسان و منتقدان قرار گیرد تا زمینة بهبود عملکرد این جشنواره در سال­های آتی و انتقال تجربه ­ها به نسل جوان هنری کشور، فراهم شود. 

وی در ادامه افزود: خالی بودن جای پیشکسوتان در جشنواره؛ اکران آثار سینمایی کارگردانان جوان در بخش «سودای سیمرغ» به جای «نگاهی نو» یا همان بخش ویژه و افزایش سهم اکران آثار آنان در جشنواره، غایبان جشنواره امسال، تغییر رویکرد موضوعی در داوری و انتخاب فیلم­ها و سایر موارد از جمله موضوعات قابل نقد و بررسی در این نشست تخصصی­ هستند که تلاش می‌­شود با بیان آن­ها،افق­های تازه­ای بر روی مسئولان، مخاطبان و علاقه­ مندان هنر هفتم، گشوده شود. امید است این روند که ادامه تدبیر ماندگار فرهنگ­سرای رسانه است، در سال آینده نیز تداوم یابد تا در بستر این حرکت نوین زمینة رشد و تعالی هنر سینمای کشور، فراهم شود.

 ویژه برنامه «سینما گفتگو» روز شنبه هفتم اسفند ماه از ساعت 15 تا 17 در  سالن دکتر یونس شکر خواه  فرهنگ­سرای رسانه برگزار خواهد شد. حضور برای عموم بلامانع است.

نظر شما