شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۲۲۸۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در سفر به لبنان از تقویت مناسبات و مبادلات آثار فرهنگی دو کشور خبر داد.
برگزاری نمایشگاه آثار فرهنگی ایران در لبنان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در سفر به لبنان خبر از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با کمتر شدن فضای کرونایی و توسعه بخش بین الملل آن در اردیبهشت ماه سال آینده داد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان، با حضور بر سر مزار علامه سید جعفر مرتضی پژوهشگر و نویسنده ۱۰۵ کتاب در حوزه علوم قرآنی و تاریخ اسلام درباره حمایت از بخش ترجمه و برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: برنامه‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم سازمان ارتباطات توجه به ترجمه آثار از زبان عربی به فارسی و بالعکس است و ان شا الله با کمتر شدن فضای کرونایی کشورمان در نمایشگاه کتاب تهران شاهد حضور این آثار خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان سپس از حدیقه ایرانی در مارون الراس در مرز لبنان با فلسطین اشغالی و باغ موزه مقاومت «ملیتا» بازدید کرد و از برنامه ریزی برای ساخت چند فیلم سینمایی مشترک با لبنان خبر داد.

روز دوشنبه هم محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس مجلس و وزیر فرهنگ لبنان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بر اساس گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت، دوشنبه شب نهم اسفند ماه نیز در مراسم ویژه‌ای با حضور مقام‌ها و شخصیت‌های برجسته لبنانی، هفته‌ی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با عنوان روز‌های فرهنگی فجر به طور رسمی شروع خواهد شد و تا چهاردهم اسفند ماه در شهر‌های مختلف لبنان ادامه دارد.


نظر شما