پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۲۲۹۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
هفدهمین هفته ویژه‌برنامه «فرهنگ‌سرای منتظر» جمعه ۶ اسفندماه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ در جوار نماز جمعه تهران برگزار شد و محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور از غرفه‌های این برنامه بازدید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، هفدهمین هفته ویژه‌برنامه «فرهنگ‌سرای منتظر» جمعه ۶ اسفندماه به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ با برپایی غرفه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع در جوار نماز جمعه تهران برگزار شد و محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور از غرفه‌های این برنامه بازدید کرد. 

پس از کاهش شیوع ویروس کرونا و تصمیم ستاد نماز جمعه تهران مبنی بر برپایی دوباره نماز جمعه، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران «فرهنگ‌سرای منتظر» را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری متنوع پیش‌بینی و اجرا کرد. 

در هفته هفدهم «فرهنگ‌سرای منتظر» که به همت فرهنگ‌سرای شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت موضوعی دل نوشته برای امام عصر (عج)، دل نوشته برای سردار دل‌ها، پویش حفظ سوره جمعه، کتابت سوره جمعه و... پیش‌بینی شده بود. 

این برنامه‌ها در سه محل شبستان خواهران، شبستان برادران و محوطه باز مصلی میزبان نمازگزاران بود. اجرای گروه سرود منتظران، نمایش‌های موضوعی و مناسبتی، رادیو منتظر، عکس یادگاری با سردار دل‌ها، ایستگاه سلامت برداران و خواهران، نگاه گذر سردار دل‌ها و مدافعان سلامت، مدافعان حرم، بازی فکری، هم‌عهدی با شهدا، پیکسل سردار دل‌ها، ایستگاه جهادی، ایستگاه سرگرمی، ورک‌شاپ هنری، ثبت نام رایگان عضویت کتابخانه، کتاب در گردش، ورک‌شاپ قالی‌بافی، چرم‌دوزی، بازی و کتابخوانی ویژه کودکان، غرفه دل‌نوشته امام عصر(عج)، غرفه دل نوشته سردار دل‌ها، غرفه پویش حفظ سوره جمعه، غرفه کتابت سوره جمعه و... از جمله فعالیت‌هایی است که در روز جمعه ۶ اسفند برگزار  شد.

همچنین یک دستگاه اتوبوس «کتابگرد هدهد» به عنوان کتابخانه سیار به شهروندان خدمات کتابخانه‌ای ارائه کرد و ورک‌شاپ نقاشی کودکان و برنامه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید در کنار کتابخانه سیار میزبان کودکان بود. 

تا کنون تعداد زیادی از مسئولان از غرفه‌های «فرهنگ‌سرای منتظر» بازدید کرده‌اند و در نماز جمعه این هفته نیز محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور از «فرهنگ‌سرای منتظر» بازدید کرد. در این بازدید جواد عابدی رییس فرهنگ‌سرای شهید حاج قاسم سلیمانی یک تابلوی قرآنی به خط استاد ممتاز خوشنویسی رضا ولی‌زاده به معاون اول رییس‌جمهور اهدا کرد و یک تابلوی خوشنویسی قرآنی دیگر نیز برای تقدیم به رییس‌جمهور اهدا شد. 

محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور ضمن تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری «فرهنگ‌سرای منتظر»، به رسم یادبود هدایایی به اعضای گروه سرود اهدا کرد.


نظر شما