يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۳
کد خبر: ۱۲۲۹۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
پورمعین با بیان اینکه باید یک سازمان جهانی مسابقات قرآنی تشکیل شود، گفت: همانند فیفا یا فیلا که بر مسابقات ورزشی نظارت دارند، برای قرآن هم یک کنفدراسیون یا یک نهاد ناظر و جهانی باید پدید آید.
ضرورت تشکیل سازمان جهانی مسابقات قرآنیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر ،«محمدرضا پورمعین» فعال قرآنی با اشاره به تاثیرات برگزاری مسابقات بین‌المللی در کشورمان و تفاوت میان برگزاری مجازی و حقیقی آن، اظهار داشت: سال‌ها است که مسابقات بدون تعطیلی برگزار می‌شود و تاثیرات بسزایی داشته است؛ خوشبختانه این مسابقات بدون تعطیلی در کشورمان برگزار شده است و در حال حاضر نیز با وجود بحران کرونا این رویداد مهم به صورت مجازی دنبال می‌شود؛ البته فاصله زیادی میان رویداد حقیقی تا مجازی وجود دارد و قطعا اثرات مجازی به اندازه رویداد حقیقی نخواهد بود، اما به ناچار مجبور به رویکرد این‌چنینی هستیم تا این مسابقات به تعطیلی نینجامد.

 این فعال قرآنی درباره پیشنهادش برای مسابقات قرآنی و تاثیرات آن در جهان اسلام گفت: پیشنهاد می‌کنم که یک سازمان جهانی مسابقات قرآنی تشکیل شود یعنی همانند فیفا یا فیلا که بر مسابقات ورزشی نظارت دارند، برای قرآن هم یک کنفدراسیون یا یک نهاد ناظر و جهانی پدید آید.

وی به دفاع پرس گفت: کشور‌هایی همانند سودان، عربستان، مالزی، ترکیه و ایران مسابقات و محفل‌های قرآنی خوبی را برگزار می‌کنند که می‌توان برای ایده آل‌تر شدن مسابقات قرآنی در این کشورها، یک دبیرخانه دائمی یا یک فدراسیون جهانی را ایجاد کرد که نظارت بین المللی را داشته باشد.

این استاد قرآنی تصریح کرد: برای همه موضوعات همانند ورزش، هنر، کشاورزی و. سازمان‌ها و کنفدراسیون‌های جهانی وجود دارد که جای سازمان جهانی ویژه قرآن خالی است و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به این موضوع بپردازد و ابتکار عمل را در این زمینه بدست گیرد.

پورمعین با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن در وحدت‌آفرینی نقش بسزایی دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته این نقش وحدت آفرین را ایفا کند و به اذعان بزرگان، اساتید و کارشناسان سایر کشور‌ها که حضور می‌یابند، ایران به خوبی این وظیفه را عملیاتی کرده است.

وی افزود: اینکه در داوری‌ها بدون هر نوع جانبداری گام بر می‌داریم، اینکه از همه کشور‌ها برای حضور دعوت می‌کنیم، اینکه به اعتقادات شرکت کنندگان احترام می‌گذاریم، اینکه تبعیض قائل نمی‌شویم و به عدالت محوری توجه داریم نشان‌دهنده توجه به ارکان وحدت آفرینی است.

این فعال قرآنی تاکید کرد: انتخاب مناسب شعار‌ها در مسابقات، مهمان نوازی، عدم فرق گذاشتن بین شرکت کنندگان و داوران و احترام به مهمانان از دیگر محور‌های وحدت بخشی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین المللی قرآن است.

پورمعین در پایان بر ضرورت تبلیغات رسانه‌ای مسابقات بین المللی قرآن از سوی رسانه ملی و رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: باید اعتبارات بیشتری در اختیار شبکه‌های قرآنی قرار گیرد و حمایت بیشتری شود تا آن‌ها هم پوشش مناسب تری را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/121
نظر شما