جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۰
کد خبر: ۱۲۲۹۵۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ارسال و حدود ۲۵۰ مقاله پذیرش شده است.
پذیرش ۲۵۰ مقاله در شانزدهمین همایش انجمن ترویج زبان و ادب فارسیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،اکبر شایان سرشت امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مقالات مذکور از کشورهای متعدد همچنین دانشگاه‌های برتر کشور از جمله تهران، فردوسی مشهد، شیراز، اهواز، دانشگاه‌های آزاد و پیام نور ارسال شده است.

وی بیان کرد: مقالات ارسال شده طی ۲ هفته از اول تا ۱۵ بهمن ماه به اهتمام بیش از ۹۰ داور و ۹ سرداور از دانشگاه‌های مختلف کشور داوری شد.

ایرنا افزود: دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی اظهار داشت: مقاله‌هایی که بالاترین امتیاز را داشتند برای سخنرانی در روزهای برگزاری همایش انتخاب و سایر مقاله‌ها نیز برای چاپ آنها اقدام شده است.

وی گفت: فهرست تفصیلی برنامه‌های شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی مشخص و کوشش شده تا در ۶ روز این همایش در بستر فضای مجازی برگزار ‌شود.

شایان سرشت عنوان کرد: لینک گردهمایی نیز در صفحه اصلی دانشگاه بیرجند، فضاهای دیگر شامل سایت و اینستاگرام همایش اطلاع‌رسانی می‌شود تا علاقه‌مندان شرکت کنند.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان برای شرکت در شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی می‌توانند به نشانی اینترنتی https://conf.birjand.ac.ir/tarvij۱۶/ مراجعه کنند.

دبیر اجرایی شانزدهمین گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی گفت: مجموعه مقاله‌ها همچنین صدور گواهی‌ها در روزهای گردهمایی آماده خواهند شد.

وی افزود: برای مقاله‌های خارجی سخنران از کشورهای عربی، اروپایی، منطقه بالکان و شبه قاره داریم لذا این جلسات به دلیل شیوع کرونا به‌صورت محدود و در بستر اسکای روم از ۵ تا ۱۰ مارس ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

از سال ۱۳۸۳ تاکنون گردهمایی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی هر سال در یکی از دانشگاه‌های بزرگ استانی برگزار می‌شود و شانزدهمین مرحله این همایش ۱۴ تا ۱۹ اسفند امسال و با مشارکت جمعی از دانشجویان، استادان، فرهیختگان و مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

همچنین یک روز از شانزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی، به معرفی حکیم نظامی اختصاص یافته است.

 
 

نظر شما