پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۳۰۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
مدیریت فرهنگی هنری مترو از شهروندان محترم دعوت می کند به پویش« یک نهال، یک زندگی» بپیوندند و15 اسفند روز درختکاری، به یاد آنانکه کالبد وجودشان را قایق نجات دیگران کردند نهالی بکارند و در این فرهنگ سازی برای کمک به همنوعان خود سهیم باشیم.
پویش مردمی یک نهال یک زندگی
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر،این پویش در آستانه فصل بهار به همت انجمن اهدای عضو ایرانیان و با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری مترو بعنوان نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در روز درختکاری برگزار می شود.
 هم وطنان عزیز برای شرکت در این پویش ملی، کافی است به یاد جانبخشان  نامیرا، نهالی کاشته و ویدئویی کوتاه از این حرکت به همراه بیان احساس خود در قالب جمله ای خطاب به خانواده هایی که با این تصمیم بزرگ، به ۱ تا ۸ بیمار نیازمند، حیاتی دوباره بخشیدند، به آدرس اینترنتی اعلام شده ارسال نمایند.
به گفته کارشناسان سالانه در ایران ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ مورد مرگ مغزی رخ می‌دهد که حدود نیمی از این موارد قابلیت اهدا را دارند(حدود ۳۰۰۰ نفر)، اما متاسفانه میزان اهدای عضو در ایران، تنها یک ‌سوم میزان مورد انتظار است، این در حالی است که روزانه بین۷ تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند به علت نرسیدن به موقع عضو پیوندی، جان خود را از دست می‌دهند.
همچنین تاکنون بیش از۹۰۰۰ خانواده خیر خواه و نیک اندیش با رضایت به اهدای عضو عزیزان خود (افراد مرگ مغزی)، حدود ۷۰ هزار نفر از بیماران در فهرست پیوند را از مرگ نجات داده و زندگی تاریک آنان را به روشنایی زندگی رهنمون شده اند.
برای کسب اطلاعات بیشتر از پویش «یک نهال، یک زندگی» می توانید به سامانه ملی فرهنگ سازی اهدای عضو به نشانی  www.ehdacenter.ir مراجعه و یا با شماره تلفن 96652605 الی 8 روابط عمومی فرهنگسرای مترو تماس حاصل کنید.
همچنین هشتگ اصلی این پویش در فضای مجازی #یکـ ـ نهال ـ یک ـ زندگی  است که همراهان پویش می‌توانند علاوه بر ارسال ویدیو به شماره اعلامی در سایت، با ذکر این هشتگ واشاره کردن( تگ) صفحه رسمی انجمن به نشانی ehdacenter.ir@  در فضای مجازی (اینستاگرام) ویدیوهای کاشت نهال خود را انتشار دهند.
آثار برگزیده از رسانه های جمعی پخش خواهد شد.


نظر شما