پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۳۱۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
سرپرست مدیریت محصولات سازمان فرهنگی هنری خبر داد
سرپرست مدیریت محصولات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از راه‌اندازی دوباره فروشگاه‌های محصولات فرهنگی «چهارسوق» خبر داد و به معرفی محصولات تولیدشده توسط این مدیریت پرداخت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، امیرحسین راهنمایی سرپرست مدیریت محصولات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح فعالیت‌های این مدیریت گفت: با توجه به اینکه همه‌گیری کرونا همچنان ادامه دارد، تمرکز ویژه‌ای بر فضای مجازی داریم و محصولات مجازی‌ای که همکاران فرهنگ‌سراها تولید می‌کنند، در دبیرخانه ارزیابی محصولات ما ارزیابی می‌شود. از طرف دیگر چون پیش‌بینی‌ها بر این است که امیکرون سویه ضعیف‌تری به حساب می‌آید و ممکن است به زودی به پایان همه‌گیری برسیم، سعی داریم با برندهای جدیدی محصولات فرهنگی فیزیکی را دوباره احیا کنیم. 

«خاطره‌بازی» با هفت‌سنگ

وی با بیان اینکه در هم تنیدگی‌ای که بین خانواده‌ها و اعضایشان با فضای مجازی شکل گرفته، آسیب‌های خودش را دارد، افزود: تلاش می‌کنیم در حد وسعمان برای فاصله گرفتن از این فضا کارهایی را تولید کنیم. بنابراین به تولید یک سری بازی قدیمی روی آورده‌ایم که عمدتاً به شکل گروهی انجام می‌شود. بازی‌هایی مانند هفت‌سنگ و الک‌دولک که با برند «خاطره‌بازی» تولید می‌کنیم. محصول هفت‌سنگ به شکل محدود ساخته شده و در پی تولید انبوه آن هستیم.

راه‌اندازی دوباره فروشگاه‌های محصولات فرهنگی «چهارسوق»

راهنمایی از راه‌اندازی دوباره مجموعه فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری «چهارسوق» برای عرضه محصولات سازمان خبر داد و گفت: نخستین و بزرگ‌ترین فروشگاه «چهارسوق» را در محل انبار سازمان فرهنگی هنری در خیابان علی‌اکبری افتتاح می‌کنیم و در حال انجام تغییرات و طراحی معماری آن هستیم. پس از آن سراغ فضاهای خالی مراکز سازمان در مناطق گوناگون می‌رویم و بر اساس یک هویت بصری واحد، در اختیار پیمانکاران قرار می‌دهیم تا محصولات فرهنگی را برای شهروندان عرضه کنند. 

از «نشان حسینی» تا نشان «ایران ما»

وی با اشاره به تولید مجموعه دم نوش‌های آرام‌بخش با برند «آرام‌نوش» ادامه داد: علاوه بر این، مجموعه محصولات پارچه‌ای «حریر» را در دست تولید داریم که طراحی آن در داخل سازمان انجام می‌شود. قاب عکس پارچه‌ای، کیف پارچه‌ای و... تولید می‌شود که می‌توان به عنوان هدیه از آن استفاده کرد و در برنامه «مادرانه» هم از آن استفاده شد. با توجه به وضعیت مالی موجود، نخستین اولویت‏مان این است که از خرید محصولات و هدایا برای برنامه‌های سازمان فاصله بگیریم و تا جایی که توان داریم این محصولات را در خود سازمان تولید کنیم. 

راه‌اندازی دوباره فروشگاه‌های محصولات فرهنگی «چهارسوق»

سرپرست مدیریت محصولات سازمان فرهنگی هنری اظهار کرد: مجموعه محصول «نشان» را داریم که نخستین بار در سال ۱۳۹۶ در ماه محرم با عنوان «نشان حسینی» تولید شد و سربند و پیکسل کودکانه بود. این برند در زمستان ۱۴۰۰ تکمیل شد و از این پس در مناسبت‌های مختلفی که قرار است سربند و پیکسل برای مخاطب کودک ساخته شود، با عنوان و هویت بصری «نشان» عرضه می‌شود. تا کنون نشان «قهرمان من» به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و نشان «ایران ما» به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تولید و عرضه شده است. در این مجموعه یک کاراکتر دختر و یک کاراکتر پسر داریم که به مناسبت‌های مختلف در موقعیت‌های گوناگونی تصویرسازی می‌شوند.

راه‌اندازی دوباره فروشگاه‌های محصولات فرهنگی «چهارسوق»

تولید ۱۳ عنوان محصول در زمستان ۱۴۰۰

وی از عرضه با تخفیف پرچم ایران در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: عنوان این محصول «سه رنگ سربلندی» بود و در قالب پویش «هر خانه یک پرچم» در اختیار داوطلبان قرار گرفت. بر اساس تجربیات گذشته، این نگاه را در عرضه محصولات فرهنگی داریم که توزیع رایگان محصول باعث نادیده گرفته شدن ارزش آن می‌شود و فروش با تخفیف حتی زیاد هم روی ماندگاری محصول اثر دارد. 

راه‌اندازی دوباره فروشگاه‌های محصولات فرهنگی «چهارسوق»

راهنمایی در پایان گفت: از آغاز زمستان ۱۴۰۰ تا کنون ۱۳ عنوان محصول فرهنگی تولید و عرضه کرده‌ایم و محصولات دیگری هم برای برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری به مناسبت‌هایی مانند نوروز، نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان خواهیم داشت که در حال طراحی آن هستیم.

نظر شما