يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۳۱۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
رییس سازمان فرهنگی هنری به همراه معاون هنری این سازمان به تماشای نمایش«نفس سرد» در پردیس تئاتر تهران نشستند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی رییس و امیرحسین سمیعی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری در سومین شب از اجرای نمایش «نفس سرد» به تماشای این نمایش در پردیس تئاتر تهران نشستند.

امرودی ضمن تقدیر از تیم نمایش «نفس سرد» برای نمایش خوبی که درباره شهدا اجرا کرده‌اند، گفت: کار بزرگی که شهدا کرده‌اند، در تاریخ ماندگار است و همه ما مدیون این شهدا هستیم. شاید کوچک‌ترین کاری که بتوان برای شهدا انجام داد انتقال مفاهیم، بلند نظری و عظمت آن‌ها به آیندگان است.

وی افزود: یادم است به همراه شاعر اهل بیت مرحوم نصرالله مردانی بعد از تهیه کتاب «شهیدان شاعر» خدمت مرحوم حسن‌زاده آملی رسیدیم تا مقدمه‌ای برای این کتاب بنویسند. ایشان کتاب را گرفتند و گفتند این باید مدتی پیش من بماند. با توجه به اینکه ایشان ادیب، سخنران، فیلسوف و منجم بودند کاری نداشت قلم به دست بگیرند و چند کلمه‌ای بنویسند. از ایشان سوال کردند که نمی‌شوند زودتر بنویسید؟ ایشان فرمودند: وصیت‌نامه و مطالب شهدا را که گاهی می‌خوانم منی که بیش از ۸۰ سال عمر کردم و عمرخود را در عرفان و فلسفه گذاشتم در مقابل عظمت این عزیزان احساس کوچکی می‌کنم. برای همین می‌خواهم چند روز مطالعه کنم تا ببینم چه می‌توان نوشت تا میزان این عظمت و بزرگی را بیان کند.

وی افزود: وقتی حسن‌زاده آملی نمی‌تواند در رابطه با یک دست نوشته این عارفان جبهه مقاومت مطلبی بنویسند، شاید هزاران هزاران نمایش نتواند آن عظمت را منتقل کند اما قدم در این راه گذاشتن،فوق‌العاده مهم و ارزشمند است و تا همین حد که بتوانیم دین خود را ادا کنیم کار بزرگی است.

نمایش «نفس سرد» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی و تهیه کنندگی گروه هنری باران به مناسبت زادروز سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی از ۱۷ تا ۲۲ اسفند در پردیس تئاتر تهران اجرا می‌شود.

در این نمایش پری بارانی، محمدقاسمی، حمیدرضاصالحی، مرضیه آغاسی و محیا جباری به ایفای نقش می‌پردازند.

 نمایش در فضایی کاملا واقع گرایانه به روایت وقایع پس از شهادت وحید زمانی نیا محافظ ٢٧ساله شهید حاج قاسم سلیمانی  می‌پردازد و بیننده را در احساسات این خانواده که در عین سوگواری به زندگی عادی ادامه می‌دهند سهیم می‌کند.

این نمایش به سبک سکانس پلان تهیه شده و گذشته وحال و آینده بدون استفاده از ابزار صحنه در آن رخ می‌دهد.
نظر شما