يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۳۲۳۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کانون «سفیران نشاط» به عنوان «کانون ماه» اسفندماه ۱۴۰۰ معرفی و تقدیر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری برنامه «کانون ماه» را با معرفی کانون «سفیر نشاط» به عنوان کانون برگزیده اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزار کرد. 

این برنامه هر ماه پس از بررسی، رصد و ارزیابی عملکرد میدانی، مجازی و جهادی همه کانون‌ها در سطح مناطق ۲۲ گانه برگزار می‌شود و در آن یک کانون فعال، برگزیده کانون ماه شده و توسط مرکز مشارکت‌ها تقدیر می‌شود.

کانون «سفیران نشاط» به دبیری اکرم حبیبی یکی از کانون‌های فعال فرهنگ‌سرای مترو است که دو سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد. این کانون در زیرگروه کانون‌های حوزه خانواده است که با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارتقای مهارت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی با استفاده از دانش و تخصص کارشناسان برای علاقه‌مندان در این حوزه بنا شده است.

این کانون به شکل تخصصی به معلولان خدمات فرهنگی، هنری و اجتماعی ارائه می‌دهد و توان‌بخشی و مهارت‌آموزی افراد با نیازهای خاص (سندرم داون، اوتیسم، معلولان ذهنی) را به عنوان هدف خاص خود در نظر گرفته است. کانون «سفیران نشاط» با ۱۰ عضو آغاز به کار کرد و در دو سال گذشته تعداد اعضای آن به ۱۵۰ نفر رسید که از نقاط مختلف تهران جذب آن شده‌اند. 

کانون «سفیران نشاط» کارگاه‌های هنری از جمله عروسک‌سازی، سفال، نقاشی، خوشنویسی و موسیقی را برگزار می‌کند و با توجه به توانایی‌های اعضای آموزش‌دیده کانون در رشته‌های هنری معرق، نمایش، سرود، عروسک‌سازی، نقاشی و... آثاری تولید می‌کند که این آثار در نمایشگاه‌های مناسبتی به نفع این افراد به فروش می‌رسد. 

برگزاری جلسات مشاوره، آموزش و ورزش از دیگر اقدامات این کانون است. همچنین خانواده‌های اعضای این کانون نیز با حضور در کارگاه‌های تخصصی درباره روش‌های مراقبت و ارتباط و تعامل صحیح و کارآمد با فرزند معلولشان آموزش می‌بینند. 

از دیگر اقدامات این کانون می‌توان به برپایی نمایشگاه خیریه از صنایع دستی شامل سفال، نقاشی و خوشنویسی هنرمندان توان‌یاب برای مسافران مترو و برگزاری سفرهای زیارتی و سیاحتی به صورت گروهی اشاره کرد.
نظر شما