پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۲۴۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
مدیریت فرهنگی هنری منطقه 13با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و با ترویج آداب و رسوم اقوام ایرانی و پاسداشت گویش ها ویژه برنامه فصل دلتکانی را برگزار می کند.
استقبال از بهار در فصل دل تکانی
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، مدیریت فرهنگی هنری منطقه پروانه دوستی با اعلام این خبر گفت: فصل دل تکانی با هدف ایجاد فضای شاد و روحیه بخش به مناسبت فرارسیدن بهار و سال نو و همچنین ترویج فضایل اخلاقی و لزوم زدودن رذایل از دل در این هفته ضمن اینکه مهربانی و همدلی را سرلوحه پیام های فرهنگی خود قرار داده و این موضوع را در قالب های هنری و اثر گذار به شهروندان یادآور می شود فضایی شاد و دلنشین را مهیا خواهد کرد .
از جمله برنامه های پیش بینی شده می توان به کارناوال شادی، چرخ های طحافی و اجرای سفره هفت سین بر روی آن، حضور شخصیت های نوروزی مانند عمونوروز،ننه سرما ،حاجی فیروز، گروه های موسیقی سرنا نوازی، آذری ،کردی ،گیلکی و... اشاره کرد که در محلات مناطق 12،17،1،14،13و 19اجرا می شود و به کوچه های پایتخت رنگ و بویی بهاری می بخشد.
دبیر اجرایی برنامه فصل دل تکانی یادآور شد در روزهای پایانی اجرای این برنامه که همزمان یا عید نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت برگزار می شود اجرای ویژه ای به همین مناسبت در محلات منطقه 19 خواهیم داشت.
پروانه دوستی از توزیع محصولات فرهنگی از جمله سبزه عید ، اهدا تخم مرغ رنگی سفالی به کودکان ،محصولات فرهنگی شامل کتاب ،آویز ماشین ،عکس یادگاری در حین اجرای برنامه ها خبر داد .
دوستی در پایان ابراز امیدوری کرد که با همت جمعی و تلاش و خدمت رسانی صحیح بتوانیم در آستانه فصل بهار ،روزها و لحظات خوبی را برای همه شهروندان منطقه 13 فراهم آوریم .
گفتنی است این برنامه از روز شنبه 21 الی 26 اسفندماه از ساعت 10 تا 12 صبح و 16 تا 18 بعداظهر توسط فرهنگسراهای امید ،اخلاق ،ملل،عترت،سردار سلیمانی،مهر برگزارمی شود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی فرهنگسرای امید واقع در میدان امام حسین ،خیابان ۱۷شهریور ،خیابان خشکبارچی،بوستان خیام ،مراجعه کرده و با باشماره ۳۳۳۰۲۵۸۸ تماس بگیرند.
نظر شما