جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۳۱۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
امرودی در فرهنگسرای اخلاق مطرح کرد:
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه «آبروداری هنر است» در فرهنگسرای اخلاق ضمن تاکید بر اهمیت خانواده در تربیت فرزندان گفت: امروزه فضای غیر حقیقی تاثیر دوچندانی در تربیت نسل جوان دارد و خانواده ها نباید در این حوزه غفلت کنند.
آبروداری از اولویت‌های فرهنگی است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اخلاق، حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران که در جمع برگزیدگان دومین دوره مسابقه «آبروداری هنر است» سه شنبه 24 اسفندماه سال جاری در فرهنگسرای اخلاق سخن می گفت ،ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) ، نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) گفت: در تربیت و در فرهنگ، یک سری عوامل مثل وراثت در اختیار انسانها نیست ،ولی بعضی عوامل دست انسانها و مربوط به محیط اجتماعی است که محیط خانواده بیشترین نقش را در تربیت انسانها دارند، هر چند با آمدن فضای مجازی و سبقت گرفتن  خانواده ها در گرفتن گوشی تلفن همراه برای فرزندان ، تاثیرات خانواده را تحت تاثیر قرار داد در حالیکه اسلام خیلی تاکید بر خانواده دارد. 

وی افزود : قیمت هر فرد به اندازه ذهنش است که به فرموده حضرت علی (ع)، حداقل قیمت انسان ،بهشت است و اگر کسی بخواهد جهان آفرینش را زینت دهد و همۀ انسانها را هدایت کند قیمتش به اندازۀ هدایت همه بشر است.    
  
امرودی ادامه داد: یکی از موثرترین عناصر در تربیت، محیط غیرواقعی است که امروز تاثیرش اتفاقا خیلی حقیقی است و الان جنگ ما، جنگ مجازی است که کشوری ایمن تر، اصیل تر، قوی تر، ثروتمندتر از کشور ما نیست که از نظر انسانی،  قطره قطره خونشان را دادند تا کشور بماند، اما دشمن روی ذهن ما کار می کند و ما از فضای مجازی غفلت کرده‌ایم.

به گفته وی، موضوع «مسابقه آبروداری هنر است»، از اولویت‌های فرهنگی کشور است و آبروداری بزرگترین سرمایه هر انسان است و براساس روایات، در چهار جا که انسان کشته شود شهید محسوب می‌شود و آنها را تلاش برای حفظ اسلام، حفظ مال و جان و کشته شدن در راه حفظ آبروی انسان عنوان کرد و طبق احادیث، حرمت انسان از خانه خدا والاتر است.

امرودی در بخش پایان سخنانش، مسابقه" آبروداری هنر است" که امسال برای دومین بار برگزار شد را با ارزش برشمرد و گفت: شایسته یک سازمان فرهنگی هنری هم این است که مجموعه حراست آن، کار فرهنگی در حراست از نیروی انسانی، حراست از حریم مردم و انسانها انجام دهد، سازمانی که  قرار است الگو باشد، در این رابطه هم، الگو است و تاکید کرد که این مسابقه در سال آینده بصورت ملی برگزار شود.
در ابتدای این مراسم، یوسف بالو دبیر اجرایی "مسابقه آبروداری هنر است" و رئیس فرهنگسرای اخلاق،درگزارشی، برگزاری این مسابقه را  در راستای گسترش مفاهیم و ارزش های اخلاقی در جامعه عنوان کرد که فراخوان آن از میلاد حضرت محمد(ص) و روز اخلاق و مهرورزی انتشار پیدا کرده است و تا بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) ادامه داشته است و بیش از 700 اثر در چهارقالب" استوری موشن"،" عکس نوشته"، "شعر" و" داستان کوتاه "به دبیرخانه واصل شد که پس از ارزیابی در دو مرحله مقدماتی و نهایی، 12 اثر برگزیده انتخاب شدند.
بالو اظهار امیدواری کرد که اینگونه فعالیتها و برنامه ها بخصوص در دنیای امروز و امکانات اینترنتی و رسانه ای با رعایت بیشتر  هنجارهای اجتماعی و اخلاقیات در زندگی، به حفظ حرمت و حیثیت دیگران کمک کند.

مولودی خوانی محمدرضا رئوفی نیا و شعرخوانی ابوالقاسم صرافان با موضوع "آبروداری" و همچنین آیین برش کیک میلاد حضرت مهدی (عج) و قرائت بیانیه هیئت داوران از دیگر بخشهای این مراسم بود که ضمن تشکر از مشارکت مدیریت های فرهنگی هنری مناطق 22 گانه و فرهنگسرای شهر تهران ،ضروری دانسته شده است شرکت کنندگان با موضوع مسابقه ، همسویی بیشتری پیدا کنند چرا که یادآوری موضوع، خلاقیت و واقع گرایی بیشتری را طلب می کند وکانون های مردمی تولید محتوا، می توانند با تولید آثار بهتر و بیشتر، در این مسابقه جلوه بیشتری داشته باشند.
در پایان برنامه، الواح تقدیر و هدیه نقدی برگزیدگان مسابقه به شرح زیر اهداء شد:
1. حسام خدامردی، رتبه اول" استوری موشن" / لوح تقدیر و هدیه نقدی 20 میلیون ریالی
2. فاطمه ستوده پورمن، رتبه دوم " استوری موشن"/ لوح تقدیر و هدیه نقدی 12 میلیون ریالی
3. ریحانه رحمانی دلیر، رتبه سوم" استوری موشن" / لوح تقدیر و هدیه نقدی 8 میلیون ریالی
4. نگار توکلی، رتبه اول  "داستان کوتاه" / لوح تقدیر و هدیه نقدی20میلیون ریالی
5. الهه نوجوان، رتبه دوم"داستان کوتاه" / لوح تقدیر و هدیه نقدی 12 میلیون ریالی
6. امیرحسین کاروین، رتبه سوم "داستان کوتاه" / لوح تقدیر و هدیه نقدی 8 میلیون ریالی
7. فاطمه فرج زاده، رتبه اول "عکس نوشته" / لوح تقدیر و هدیه نقدی 15 میلیون ریالی
8. سیدمحمدرضا حسینی، رتبه دوم "عکس نوشته "/ لوح تقدیر و هدیه نقدی 10 میلیون ریالی
9. سیده رویا علوی، رتبه سوم" عکیس نوشته" / لوح تقدیر و هدیه نقدی 5 میلیون ریالی
10. ابوالقاسم صرافان، رتبه اول "شعر" / لوح تقدیر و هدیه نقدی20 میلیون ریالی
11. احمد حسین پورعلویه، رتبه دوم" شعر" / لوح تقدیر و هدیه نقدی 12 میلیون ریالی
12. نفیسه سادات موسوی ایرانی، رتبه سوم" شعر"/ لوح تقدیر و هدیه نقدی 8 میلیون ریالی                                                     وهمچنین در این آیین، از خدمات 30 ساله،" امیرصادق صادقی" کارمند فرهنگسرای اخلاق که همزمان با سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) به افتخار بازنشستگی نائل می شوند با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای از طرف حجت الاسلام امرودی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، تکریم شد
نظر شما