شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۹
کد خبر: ۱۲۳۴۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
گروه اجرایی نمایش «پروین» به نویسندگی و کارگردانی حسین کیانی، همزمان با هشتادویکمین سال‌روز درگذشت پروین اعتصامی شاعر بلندآوازه معاصر کشورمان، تمرینات خود را برای زنده ساختن نام و یاد این شاعر بزرگ معاصر آغاز کرد.
جادوی صحنه حضور پروین اعتصامی را در تئاترشهر محقق کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، از گروه نمایش «پروین»، حسین کیانی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر از اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ نمایش پروین را در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد برد.

درام تاریخی و چهره‌نگارانه (پرتره) پروین، برشی از زندگی پروین اعتصامی، شاعر بلندآوازه و معاصر کشورمان است.

نمایشنامه این اثر به قلم حسین کیانی ۲۶ دی‌ ۱۴۰۰ در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاترشهر رونمایی و همان زمان توسط انتشارات نمایش روانه بازار کتاب شد.

اسامی بازیگران و دیگر عوامل پروین به زودی اعلام خواهد شد.  

به گزارش ایرنا، تنها اثر چاپ و منتشرشده از زنده‌نام پروین اعتصامی (متولد ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ – متوفی ۱۵ فروردین ۱۳۲۰)، دیوان اشعار او با ۶۰۶ شعر در قالب‌های مثنوی، قطعه و قصیده است.

اعتصامی بیشتر به دلیل به کار بردن سبک شعریِ مناظره و سوال و جواب در شعرهایش معروف است و از جمله اشعار بسیار خوانده و شنیده شده‌ او که ۸۱ سالِ پیش، در ۳۵ سالگی در اثر ابتلا به بیماری حصبه درگذشت می‌توان به اشک یتیم، در تعزیت پدر، زن در ایران، پند و نصیحت، ای مرغک، آرزوی پرواز و متاع جوانی اشاره کرد. 
نظر شما