پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۵۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
رییس فرهنگسرای امید از برگزاری پویش «با رهروان سحر» برای چهارمین سال متوالی به دبیری این مرکز خبر داد.

پذیرایی از گروه‌های خدماتی شهر تهران با پویش «با رهروان سحر»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پروانه دوستی مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 و رئیس فرهنگسرای امید از برگزاری ویژه برنامه فراگیر «با رهروان سحر» در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: پویش «با رهروان سحر» برای چهارمین سال متوالی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری این مدیریت فرهنگی هنری در سطح مناطق 22گانه شهر تهران برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: این ویژه برنامه با هدف تقدیم وعده سحری به گروه‌های خدماتی است که در شیفت سحر در حال خدمت‌رسانی به مردم شهر تهران هستند. از جمله این گروه‌ها می‌توان به پاکبانان، گروه‌های اورژانس، آتش‌نشان‌ها، نیروهای انتظامی و ... اشاره کرد. 
رئیس فرهنگسرای امید با اشاره به اهمیت این سنت خداپسندانه گفت: یکی از سنت‌های پسندیده و نیکو که در ماه مبارک رمضان در بین مؤمنان رایج است، اطعام روزه‌داران است. پذیرایی کردن از روزه‌داران بارها در آموزه‌های دینی ما مورد توجه قرار گرفته و ثوابی عظیم برای آن برشمرده شده است. 
دوستی با اشاره به شیوه برگزاری این پویش گفت: خیرین و علاقه‌مندانی که تمایل به شرکت در این پویش دارند می‌توانند به صورت نقدی و غیرنقدی نسبت به تهیه بسته‌ غذای وعده سحری اقدام کرده و پذیرایی کنند. در 2 سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا و خطراتی که از نظر ابتلا به بیماری وجود داشت، این برنامه را در فضای باز برگزار می‌کردیم؛ امسال نیز همین روند تکرار می‌شود اما اگر خیرین قصد دارند خودشان میزبان این برنامه باشند می‌توانند در مشاعات منازل خود، مکان‌های عمومی مانند پارک‌ها و یا مکان‌های متعلق به گروه‌های خدماتی این مراسم معنوی را برگزار کنند. 
وی در پایان تاکید کرد: پویش «با رهروان سحر» در سراسر مناطق 22گانه شهر تهران برگزار می‌شود و دبیرخانه اجرایی آن در فرهنگسرای امید قرار دارد. 

نظر شما