پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۳۶۸۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۴ در ماه مبارک رمضان بسته برنامه‌های" برآستان جانان" را به صورت مجازی و میدانی برگزار می کند.
تشریح برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان مدیریت فرهنگی هنری منطقه 4
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی فرهنگ وهنر، به مناسب فرارسیدن ماه پربرکت رمضان ، فرهنگسرای اشراق و مراکز منطقه 4 بسته برنامه‌های را به صورت مجازی و میدانی  تدارک دیده است. برنامه‌های ویژه مدیریت فرهنگی منطقه 4 بدین قرار است:
ضیافت‌النور تلاوت قرآن کریم با هدف انس با قرآن و تشویق جوانان به خواندن قرآن و برپایی کرسی تلاوت از دیگر برنامه‌های ویژه فرهنگسرای اشراق است.
اجرای ۲۰ محفل تلاوت قرآن مجید در مساجد منطقه از ۱۴ ماه مبارک رمضان تا آخر ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد. این برنامه با همکاری امور مساجد برگزار می‌شود.
افطاری ساده برای ۱۰۰۰ کودک کار و با مشارکت اداره رفاه شهرداری تهران و هاتف شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه برگزار خواهد شد.  در کنار این افطاری برنامه های فرهنگی و هنری برای این کودکان اجرا می شود.
پویش «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» از ۱۴ ماه مبارک رمضان تا آخر ماه مبارک رمضان، از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود. در این برنامه کودکان با خواندن قرآن کریم هدایای نفیسی می‌گیرند. این ویژه برنامه برای ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم پیش‌بینی و اجرا می‌شود.
پویش مجازی «هفت سالگی» که با رویکرد انس بیشتر کودکان با نماز و آموزش نحوه تشویق آنها به فریضه نماز به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با محوریت فرهنگسرای اخلاق آغاز شد از دیگر برنامه‌های فرهنگسرای اشراق است که روز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه در مسجد قمر بنی هاشم منطقه ۴ برگزار می‌شود. در این طرح سعی شده تا از هفت سالگی کودکان به ویژه دختران با نحوه قرائت سوره‌ها و اذکار نماز آشنا شوند تا در سن تکلیف به راحتی بتوانند به اقامه نماز بپردازند.
پخت غذا برای نیازمندان مناطق اطراف از برنامه‌های جهادی  فرهنگسرای اشراق است که روزهای دوشنبه و چهارشنبه ماه مبارک رمضان و همچنین شب‌های احیا برگزار می‌شود. این برنامه توسط کانون جهادی «پویش مردمی همسایه» به اجرا در می‌آید.
 ویژه برنامه «سحاب رحمت » با مشارکت کانون عقاید اندیشه اسلامی  هر روز ساعت 9:30 با حضور حجت اسلام  شیرازی و با سخنرانی دکتر مقیمی و دکتر آذر کیوان ویژه بانوان جز خوانی  قرآن کریم   در سالن باران  برگزارخواهد بود.
برکت سبز به مناسبت میلاد با سعادت کریم اهل بیت خانه فرهنگ حکیمیه میزبان پاکبانان منطقه ۴ در روز یکشنبه 28 فروردین ماه  برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است این برنامه با مشارکت گروه جهادی مخلصین ۱۵۸ برگزار می‌شود.
همچنین  فرهنگسرای اشراق روز دوشنبه 29 فروردین ماه  در برنامه  رهروان سحر میزبان پاکبانان و رفتگران زحمتکش منطقه ۴برگزار خواهد شد.
علاوه بر برنامه‌های میدانی، با توجه به نیاز مخاطبان در فضای مجازی به تولید محتوای مناسب با این ایام نیز تدارک دیده شده است.
«مسابقه رازهای آسمانی» از طریق فضای مجازی و به صورت فراگیر با شعار رمضان جشن بندگی و صبر و با هدف انس با قرآن و بهره‌برداری از متون مرجع دینی با محوریت قرآن کریم و همچنین گسترش فرهنگ حلم، صبر، احترام، آرامش و مهربانی در روابط فردی، جمعی و  خانواده و توجه به موضوع ارتباط با خدا و عبادت برگزار می‌شود.
گفتنی است پخش دعای روزانه ماه مبارک رمضان در شبکه‌های مجازی نیز از تولیدات ماه مبارک رمضان فرهنگسرای اشراق است.
علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر می توانند  به نشانی تهران، فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبروی ایستگاه مترو فرهنگسرا، فرهنگسرای اشراق، مراجعه کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77326777 تماس بگیرند.

نظر شما