جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۲۳۷۵۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه در برنامه «ضیافت‌الحسین(ع)» در میدان آئینی امام حسین(ع) حاضر شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چهارشنبه ۲۴ فروردین ماه با حضور در میدان آئینی امام حسین(ع)، در برنامه «ضیافت‌الحسین(ع)» و گفت‌وگو با رادیو قرآن حاضر شد. 

حجت‌الاسلام امرودی با بیان اینکه برگزاری این برنامه نورانی در این ایام مقدس، توفیقی برای سازمان فرهنگی هنری است، افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمودند اشراف امتی حمله القرآن و اصحاب اللیل. یعنی بزرگان امت من حاملان قرآن و شب‌زنده‌داران هستند. این در واقع توصیه‌ای به تلاوت قرآن است؛ این ایام، ساعت‌ها و ثانیه‌ها زمان قرآن است. 

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم و به ارزش معنوی قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان واقف باشیم. در این ماه همه ملائک و روح پایین می‌آیند و در کنار قلب‌های پاک شما تلاوت کنندگان قرآن کریم قرار می‌گیرند. 

رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: دومین توصیه پیامبر اکرم(ص) شب‌زنده‌داری است. در آیات مختلف قرآن کریم و روایات اسلامی، تاکید زیادی بر اهمیت شب صورت گرفته و شب که ظاهراً ظلمانی است، در واقع سراسر نور و سپیدی است. 

حجت‌الاسلام امرودی در پایان از شهروندان دعوت کرد که با حضور در میدان آئینی امام حسین(ع)، از مجموعه برنامه‌های «ضیافت‌الحسین(ع)» بهره ببرند. 

«ضیافت‌الحسین‌(ع)» در ایام ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ با برنامه‌های متنوعی مانند تلاوت یک جزء قرآن کریم، دعاخوانی، مناجات، سخنرانی و برپایی سفره افطاری ساده در میدان امام حسین(ع) میزبان علاقه‌مندان است.
نظر شما