جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۴۰۳۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
غرفه‌های «فرهنگ‌سرای قدس» در ۶ نقطه از مسیر راهپیمایی روز قدس با استقبال شهروندان همراه شده است.
استقبال راهپیمایان روز قدس از غرفه‌های «فرهنگ‌سرای قدس»به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، همزمان با فرا رسیدن روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برپایی غرفه‌های «فرهنگ‌سرای قدس» و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع، میزبان راهپیمایان است.

«فرهنگ‌سرای قدس» در ۶ نقطه از مسیر راهپیمایی با شعار «قدس قلب مقاومت» برپا می‌شود و اجرای برنامه‌های متنوع و توزیع محصولات فرهنگی برای گروه‌های گوناگون سنی مخاطب، از بخش‌های آن است.

میدان امام حسین(ع)، ضلع شمال غربی چهارراه ولی‌عصر(عج)، ضلع جنوب غربی تقاطع خیابان وصال شیرازی و خیابان انقلاب اسلامی، دانشگاه تهران، ضلع جنوب شرقی تقاطع خیابان ۱۶ آذر و خیابان انقلاب اسلامی و ضلع شمال غربی میدان انقلاب اسلامی محل ۶ غرفه اصلی «فرهنگ‌سرای قدس» است. 

استقبال راهپیمایان روز قدس از غرفه‌های «فرهنگ‌سرای قدس»

غرفه «تانک و پرنده» برای مخاطب کودک در نظر گرفته شده که در آن ضمن اهدای کتاب «تانک و پرنده» نوشته ناصر کشاورز و از تولیدات سازمان فرهنگی هنری، کاربرگ‌های نقاشی و رنگ‌آمیزی با موضوع قدس در اختیار کودکان قرار می‌گیرد. 

غرفه «شمارش معکوس» نیز برای نوجوانان پیش‌بینی شده و علاقه‌مندان با حضور در آن شعارهای پیشنهادی خود با موضوع روز قدس را روی پلاکارد می‌نویسند. 

استقبال راهپیمایان روز قدس از غرفه‌های «فرهنگ‌سرای قدس»

در غرفه «سنگ‌ها» بازی پرتاب سنگ به نمادهای صهیونیستی توسط نوجوانان تدارک دیده شده است. همچنین پرفورمنس جوان مبارز فلسطینی در فرهنگ‌سرای قدس اجرا می‌شود که در آن، حالت پرتاب سنگ توسط هنرمند شبیه‌سازی می‌شود و مخاطبان می‌توانند با آن عکس یادگاری بگیرند. ۱۰ نمایش خیابانی با موضوع قدس نیز در مقابل غرفه‌ها اجرا می‌شود. همچنین پنج ورزشکار سرافراز که حاضر به مبارزه با نمایندگان رژیم صهیونیستی نشدند، تجلیل می‌شوند و نشان سرباز دریافت می‌کنند.

در هر یک از غرفه‌ها استیج اجرای برنامه در نظر گرفته شده و اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی و برگزاری مسابقه‌های فرهنگی برای راهپیمایان از بخش‌های آن خواهد بود. سربند «قدس قلب مقاومت» نیز تولید شده و در میان شرکت‌کنندگان در راهپیمایی توزیع می‌شود. 

استقبال راهپیمایان روز قدس از غرفه‌های «فرهنگ‌سرای قدس»

نمایشگاه «تاریخ مقاومت فلسطین» یکی دیگر از برنامه‌های «فرهنگ‌سرای قدس» است که در آن ۱۵ بنر نقشه فلسطین از زمان اشغال تا کنون نصب می‌شود و بزرگان و نویسندگان فلسطینی و شخصیت‌های اصلی رژیم صهیونیستی نیز معرفی می‌شوند و اجرای سرود، روایتگری و... از بخش‌های دیگر نمایشگاه خواهد بود.
نظر شما