شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۴۰۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
آلبوم‌های «هَتَن»، «بالابرزان»، «حکایت تندیس»، «خاکسترانه» و قطعه‌های «گلابخان»، «یار وفادار» و «خودت باش» در دسترس مخاطبان و علاقمندان موسیقی قرار گرفت.
تنوع در بازار نُت؛ خنیاگران خراسان هتن را نواختند محمد معتمدی گلابخان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، آلبوم موسیقی فولکلور هَتَن اثری از محمد رحم‌دل خواه سُرنانواز پیشکسوت و از خنیاگران موسیقی خراسان(تربت جام) در ۱۲ قطعه؛ الله سحر، درگزی، حنایی، هتن اوشاری، هتن حسن آبادی، هتن پایین جامی، هتن پایین باخرزی، کابلی پیاده، پلتان پتن، چوب بازی نازبو، سه چکه جامی، راه جنگ عجم راه جنگ ببر تولید و منتشر شده و میکس و مسترینگ اثر برعهده محمدحمید شهمیرزایی بوده است.

عزیز تنها، نیما جوان و جمیل عامل صادقی از دیگر عوامل تولید آلبوم موسیقی هَتَن هستند.

در توضیح این آلبوم موسیقی آمده؛ «در گذر از دوره جوانی و در آستانه میانسالی، پس از سال‌ها تلاش و آزمون و خطا در عرصه نوازندگی و نفس کشیدن در هوای موسیقی، امروز که به آنچه روزگاری غایت آمالم بود دست نیافته‌ام، در این اندیشه‌ام که چگونه همچنان با کاروان هنرمندان و خنیاگران سرزمینم هم‌قدم بمانم؟!… لذا تصمیم گرفتم ترس‌ها و وسواس‌های ذهنی‌ام را کنار بگذرام و از جایگاه مخاطب موسیقی، لذت جنون آمیز خود از شنیدن آواها و نواهای این سرزمین را در قالب تولید و انتشار آلبوم‌های موسیقی با دیگر علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم.

این مهم هرچند اقدامی بدیع نیست اما امیدوارم در زمره نمونه‌هایی قابل اتکا برای موسیقی ایران به شمار آید و در کمک به غنای گنجینه شنیداری این سرزمین قدمی بردارد.

«دم ساز» نام مجموعه‌ایست که با عشق، تقدیم شما مخاطبان هنردوست و خوش‌ذوقی می‌کنم که این آثار را برای شنیدن انتخاب کرده‌اید. امیدوارم این مجموعه‌ها با محتوایی متنوع و مستقل، به تدریج به سمع شما عزیزان برسد.

ای جگر گوشه کیست «دم‌سازت»/  با جگر حرف می‌زند سازت

تار و پودم در اهتزاز آرد / سیم ساز ترانه پردازت *شهریار»

تنوع در بازار نُت؛ خنیاگران خراسان هتن را نواختند محمد معتمدی گلابخان

«بالابرزان» اثری از گروه تال

آلبوم موسیقی بالابرزان اثری از گروه تال و فرج علیپور در سبک فولکلور شامل ۱۴ قطعه؛ چوپی، شبانه، چش سی، ملک دوس، آرزو، قمرتاج، خوش اومایی، بانو بانو، جومه آوی، مریم، سیت بیارم، شرط، هالو گنم خره و بالابرزان منتشر شده است.

فرج علیپور خواننده، مسلم علیپور، میلاد علیپور، داوود رحمانپور، محمدصادق فرزانه، ماهور زمانه‌پور، محسن کیهان‌نژاد، رامین ملکی و مهزاد خردمند و فرج علیپور از نوازندگان این آلبوم موسیقی هستند. میلاد علیپور تنظیم‌کننده آلبوم موسیقی بالابرزان است.

«حکایت تندیس»

این آلبوم موسیقی مشتمل بر اجرای قطعات منتخب کنسرت حکایت تندیس ارکستر معاصر پارس به آهنگسازی و رهبری علی رادمان منتشر شده است.

آلبوم موسیقی حکایت تندیس شامل ۶ عدد قطعه؛ مقدمه، حکایت تندیس برای ارکستر، گروه کر، امواج الکترونیک و راوی، آرگیومنت برای ارکستر کوبه‌ای، گروه سازهای ایرانی و اصوات الکترونیک، سیاه مشق برای ارکستر و گروه کر، مثنوی برای سنتور، ارکستر، گروه کر و سیگنال‌های الکترونیکی و نگاهی به کنسرت گذشته است.

ساسان هاشمی، پرهام شناسا، رامیز چمانچی و روزبه رحیمی از نوازندگان آلبوم موسیقی حکایت تندیس هستند. میکس و مسترینگ این اثر برعهده مجتبی محنا بوه است.

«خاکسترانه»

علی میر آلبوم موسیقی خاکسترانه را با تجربه‌ فضاهای مختلف منتشر کرده است. او در این آلبوم خاطره را با فرم‌های موسیقایی درآمیخته تا این زبان شخصی امکان ارتباط میان نسل گذشته و حال و آینده را میسر کند.

متن ترانه‌ها که به جز سه قطعه از پریسا میر و غلامرضا دلنوازی، باقی متعلق به علی میر است از زبان غالب ترانه‌های پاپ فراتر رفته و فضاهای مختلفی را تصویر می‌کند که همین ویژگی در کنار رنگ متفاوت هر آهنگ، سبب شکل‌گیری آلبوم متنوعی شده است.

تنوع در بازار نُت؛ خنیاگران خراسان هتن را نواختند محمد معتمدی گلابخان

آهنگسازی آلبوم خاکسترانه همچون سرایش ترانه‌ها به عهده‌ خود میر بوده است البته به جز دو قطعه که از آثار غلامرضا و حمیدرضا دلنوازی است. تنظیم آلبوم برعهده حمیدرضا دلنوازی است و در قطعه بیگانه نیز رضا تاجبخش او را در تنظیم این آهنگ همراهی کرده است. میکس و مسترینگ آلبوم موسیقی خاکسترانه برعهده ایمان حجت است.

علی میر در آلبوم خاکسترانه همکاری با نوازندگان شناخته شده‌ موسیقی همچون استاد کریم قربانی، ناصر رحیمی، فردین لاهورپور، رضا تاجبخش، علیرضا دریایی، امید حجت، نگار نوراد، سروش عمومی، حسن اکبریان، امین رحیمی، نوید صالح زاده، هلیا مجتبوی، مهرشاد نصرالهی را نیز تجربه کرده است.

«گلابخان» با شعر و آهنگی از محمد معتمدی

قطعه گلابخان در فضای شادِ موسیقی ایرانی و با شعر و آهنگسازی محمد معتمدی و خوانندگی علیرضا جعفرزاده در آستانه عید سعید فطر منتشر شد.

احسان نی‌زن(ویلن)، بهزاد رواقی(تار)، امیرحسین مختاری(قانون)، سیروس مهاجری (بیس) و میلاد قریشی(تنبک) از نوازندگان این اثر هستند. میکس و مسترینگ قطعه موسیقی گلابخان را مهدی تیموری و تهیه‌کنندگی آن را موسسه هنری آبی رود برعهده داشته است.

«یار وفادار»
قطعه یار وفادار با هنرنمایی گروه آوای موج با آهنگسازی، ترانه‌سرایی و خوانندگی عیسی سلیمیان، در ژانر موسیقی پاپ بندری تولید و منتشر شده است.

سرپرست گروه موسیقی آوای موج درباره جزئیات اثر گفت: یار وفادار نخستین آهنگی است که آوای موج امسال منتشر می‌کند، تنظیم آهنگ برعهده حامد سلیمی‌فر بوده و احسان احمدزاده میکس و مسترینگ این کار را انجام داده است.

محسن آقایی با اشاره به نوازندگی سرنا و نی انبان در قطعه یار وفادار افزود: امین سلیمیان، سیاوش آزاد، سهند امامزاده و نیما تنگسیری نیز دیگر نوازنده‌های گروه آوای موج هستند که در این اثر به هنرنمایی پرداخته‌اند.

«خودت باش»

بهنام خدارحمی نوازنده و آهنگساز قطعه خودت باش را آهنگسازی، تنظیم و منتشر کرده است، این اثر یک موسیقی کلاسیکِ بدون کلام و برای ارکستر زهی تنظیم شده است. مهدی سالک اردستانی نظارت و مدیریت صدای قطعه خودت باش را برعهده داشته است.

خدارحمی بعد از تحت تاثیر قرار گرفتن قسمتی از متن رُمان ژان کریستف تصمیم می‌گیرد خودت باش را آهنگسازی و ضبط کند، این قطعه برداشتی است آهنگین از متن: «جرات کنید و زشت باشید. اگر موسیقی بد را دوست دارید رک و راست بگویید. خود را همان که هستید نشان بدهید. این بزک تهوع‌انگیز دورویی و دوپهلویی را از چهره روح خود بزدایید و با آب فراوان بشویید. به راستی نشان یک انسان متمدن این است که خودش باشد و حق‌جو باشد.»
نظر شما